Министерството на финансите на Германия обмисля продажбата на до 50% дял от магистралите в страната, за да се опита да развие по-ефективно магистралната мрежа, съобщава германското списание Der Spiegel, цитирано от Ройтерс.
Магистралната мрежа в Германия е с обща дължина от около 13 хил. км и е втората най-голяма в света след тази в САЩ, отбелязва информационната агенция. Собствеността й е разделена поравно между федералното правителство и провинциите.
Министърът на финансите Волфганг Шойбле проучва възможностите за продажбата на част от държавния дял, като правителството запази контролния пакет акции.
Не е ясно какви средства би донесла на хазната в Германия една такава сделка. Само от тол таксите за товарни автомобили федералното правителство получава по около 4 млрд. евро годишно.
Министерството смята, че застрахователни компании, пенсионни фондове и други институционални инвеститори, които търсят по-висока доходност заради продължителния период на ниски лихви, биха имали интерес към такава инвестиция.
Членове на парламента на Германия коментират пред Ройтерс, че Шайбле засега е представил само най-общо идеята по време на заседанието на бюджетната комисия миналата седмица.
Идеята за приватизация на магистралната мрежа на Германия не е нова и периодично се изтупва от прахта. Евентуална продажба обаче със сигурност ще почака за след националните избори, които ще се състоят в края на 2017 г.
Министърът на икономиката Зигмар Габриел - лидерът на лявоцентристката Социалдемократическа партия, която споделя властта с партията на канцлера Ангела Меркел, обаче не одобрява идеята. Говорител на Габриел отрече да се подготвя приватизация на пътищата или на операторите на магистралите.
преди 8 години Нищо не е безплатно! Важното е кой прибира парасътъ и какво прави с нея! В Германия държавата прибира много и после преразпределя - това е социализъм, макар и частичен. Там всичко е сметнато прекрасно, но при условие, че работят и харчат германци, а не африканци! Там ще се скърши кьорека... хихи... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години няма безплатни магистрали в германия, просто акциза на нафтата и бензина е по-висок. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Скоро ще ги застигнат съвсем други грижи. Има една песен на Скорпиънс за вятъра...и промяната. Да вържат Меркел преди да е избягала! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Мизерията и гладът застигат Дойчланд. И другият път се поинтересувайте кой колко има!!! ФАЩ и Германия са джуджета в сравнение с..."Най-многолюдната страна в света вече притежава повече от 100 000 км магистрали, с което още през 2011 г. изпревари САЩ" отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години И следващата стъпка - байрямите национален празник. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Хехе... Преди много години, през 1988, един германец във влака от Франкфурт за Оснабрюк ми каза, че държавата Германия се крепи на три свещени крави - BP, BB и ВАВ (Bundes Post, Bundes Bahn und Bundes *** Bahn). След обединението частите от имената Bundes ги заминиха с Deutsche, но са си същите. Те символизират благополучието на германската социална икономика. Май вече едната крава се запъти към кланицата... Скоро и другите може да закуцукат натам - нали с нещо требва да изхранват мигрантската па^плач... хихи... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Не само Зигмар Габриел, но и аз и много хора няма да я одобрат тази идея. Нека се запзят безплатни за гражданите тези пътища. Градени са с народни пари.Също така и в България трябва да останат за леки коли безплатни. Могат само за чужди коли да се иска такса, особено за Турските гастербайтери, за чужи камиони и тирове също. Всеки да може да закара децата, бабат до морето. отговор Сигнализирай за неуместен коментар