Затова Кипър започва активно да разработва необичаен за него туристически сектор – зимния туризъм. През последните три години той се е увеличил с 35% и се очаква да продължи да нараства, тъй като има още много неизползван потенциал. “Ако искаме туризъм в Кипър да има в продължение на повече от осем месеца в годината и да се разшири зимният туризъм, ние трябва да разработим алтернативни форми на туризъм, като спортен, конгресен, медицински, културен и религиозен”, смята ресорният министър Георгиос Лакотрипис.
Подобряването на качеството на туристическия продукт, разширяването на пазарите и удължаването на сезона ще дойде и с осъществяването в дългосрочен план на големите инфраструктурни проекти, които Кипър вече стартира. Това са голф игрища, петте яхтени пристанища, бъдещото интегрирано казино-курорт, лицензът за което се очаква да бъде издаден до края на годината.
За да се реализира амбициозният план за модернизация на туристическата индустрия и обновяване на Кипър като туристическа дестинация, се изисква цялостен подход, заедно с усилията за разработване на
нова дългосрочна национална стратегия
за туризма в страната. Около тази теза се обединиха представители на всички държавни и частни институции в отрасъла след проведената в края на септември среща.
Целта, която се залага в националната стратегия, е Кипър да стане силна международна конкуренция в туризма при максимално използване на неговите сравнителни предимства. В помощ за разработването й е проучване, което бе направено през тази година от испанска консултантска фирма по поръчка на правителството. В над 600 страници са анализирани сегашното състояние и проблеми в отрасъла, както и са дадени стъпка по стъпка над 20 предложения за необходими радикални промени.
Едно от предложенията за повишаване на конкурентоспособността на сектора и преодоляване на бюрократичните спънки пред чуждестранните инвеститори е да се създаде специализиран One Stop Shop /обслужване на едно гише/ за подпомагане на желащите да вложат пари на острова. Испанските консултанти дават съвети и за подобряване на съществуващата инфраструктура, за сертифициране на туристическите обекти и заведения като гаранция за техните гости, че им се предлага автентична кипърска кухня. За насърчаване на кулинарния туризъм и интереса към традиционните местни продукти се обсъжда и развитието на партньорства с международни гастрономически центрове.
Асоциацията на кипърските туристически агенти пък поиска държавата да осигури стимули в бранша, за да могат да се модернизират всички туристически обекти - хотели, развлекателни съоръжения, туристически агенции, туристически транспорт. Според асоциацията са необходими и специални стимули за чуждестранните туроператори, за да се активизират зимните чартъри.
Според чуждестранните консултанти по националната стратегия, ако предложените от тях мерки се изпълнят, Кипър може да удвои броя на туристите си до 6 млн. души до 2030 г., а делът на туризма в БВП да нарастне до 28%, при годишни приходи от 7 млрд. евро.
преди 8 години И у нас основно туристите са от Европа и Русия, а те са във война, за сега студена. Взаимно си нанасят удари и икономиките им страдат. Ще страда и нашият туризум, ако не се преориентира, както кипърския. А ако слуховете за изграждане на мигрантски центрове по черноморието се окажат верни, това ще е краят на морският ни туризъм. отговор Сигнализирай за неуместен коментар