Британското правителство ще трябва да наеме 500 държавни служители допълнително, които ще струват на държавата до 65 млн. паунда (75 млн. евро) годишно, само за да се планира подхода към Brexit, сочи доклад, публикуван в четвъртък от Institute for Government.
Докладът, който очертава напредъка на Великобритания в планирането на стратегия за излизане от Европейския съюз, предупреждава още, че британският министър-председател Тереза Мей трябва да действа бързо, за да предотврати безсмислените спорове между министрите по Brexit, което вече губи значително време и пари.
Докладът, цитиран от POLITICO, казва, че макар правителството да е започнало с изграждането на „механизма“ за Brexit, се знае малко как ще достигне до реална преговорна позиция.
Независимият мозъчен тръст твърди, че двете нови министерства – министерството за излизане от ЕС и министерството на международната търговия, създадени в помощ на външното министерство при процеса на напускане на Евросъюза, рискуват „създаването на фрагментираност и непоследователност, както и липса на яснота за ролите и отговорностите“, които вече са довели до отвличане на вниманието и закъснели ходове.
Докладът твърди още, че има „спешна нужда“ Великобритания да наеме опитни хора, които са водили преговори с ЕС и в Световната търговска организация, както и експерти, които имат опит в договарянето на търговски споразумения.
„Експертизата, от която се нуждае Великобритания, вероятно може да бъде получена най-добре чрез привличането на хора от чужбина със съответния опит“, казва мозъчният тръст.