След по-добрите резултати през второто фискално тримесечие новият главен изпълнителен директор на Henkel Ханс Ван Бойлен гледа по-оптимистично към бъдещето и повишава прогнозата за печалбата за цялата година, предава DPA.
„Вече очакваме коригираната възвръщаемост на продажбите (EBIT марж) да надмине 16,5%“, заяви белгиецът. Досега компанията очакваше тя да е до тази граница.
Като цяло Henkel отчете по-висока печалба и по-ниски приходи спрямо очакванията.
Приходите на базирания в Дюселдорф производител на Pritt и Persil и на шампоаните Schwarzkopf се понижават през тримесечието заради по-слабите валути на някои развиващи се пазари с 0,9 на сто до 4,65 млрд. евро. Без да се вземат предвид валутните ефекти и придобивания, Henkel отчита ръст от 3,2 на сто. Коригираната оперативна печалба (Ebit) се повишава с 6,6 на сто до 819 млн. евро, а маржът достига 17,6 на сто.
Анализаторите очакваха приходи от 4,67 млрд. евро и печалба от 786 млн. евро.
Особено силно се представя подразделението за перилни препарати, където оперативната възвръщаемост е 8,4 на сто. Германската компания вече подсили този бизнес, след като придоби през юни американския производител на перилни препарати Sun Products за 3,6 млрд. евро. С тази сделка Henkel става вторият по големина производител на североамериканския пазар, пояснява сега Ван Бойлен. Със сделката се променят и съотношенията на приходите в самия концерн. Ако досега перилните препарати генерираха 30% от приходите, след сделката вече ще са 33%.
По този начин Henkel намалява зависимостта си от бизнеса с лепила, който е особено зависим от цялостното икономическо развитие. През второто тримесечие в това поделение се отчита спад на приходите, а в Азия заради отслабения ръст на китайската икономика приходите са по-ниски от миналогодишното им ниво.