Carrefour SA, най-голямата френска верига за търговия на дребно, успява да увеличи печалбата си въпреки сложните условия на френския пазар и в Китай, предава Bloomberg.
Оперативната печалба се покачва през първото полугодие с 5,3 на сто до 709 млн. евро, обяви конкурентът на германската Metro в четвъртък. Анализаторите очакваха печалба в размер на 683,6 млн. евро.
Солидният бизнес в Бразилия и останалата част на Европа са допринесли за ръста. За разлика от представения преди всичко в Северна и Южна Америка лидер в бранша Wal-Mart втората в света компания Carrefour генерира 73% от приходите си в Европа.
Нетните приходи скачат с 2,9 на сто до 36,3 млрд. евро, надминавайки средностатистическите прогнози.
Акциите на компанията се повишават към 15 часа в Париж с 1,6 на сто.
Концернът се намира в етап на преструктуриране, който включва и стабилни съкращения на разходите. Но компанията възнамерява и да инвестира - между 2,5 и 2,6 млрд. евро в реконструкцията и разширяването на филиалите си.
За цялата година компанията се стреми към оперативна печалба в рамките на прогнозите на анализаторите от 2,47 млрд. евро. "Смятам това към момента за разумно", заяви главният финансов директор Пиер-Жан Совиньон. През 2015 г. компанията отчете печалба преди данъци и такси (EBIT) в размер на 2,45 млрд. евро.
В България марката изпитва сериозни затруднения. След като най-големият магазин на веригата – този в The Mall на „Цариградско шосе“ в София, беше продаден от частен съдебен изпълнител на банката кредитор, друг обект на компанията също е обявен за принудителна публична продан – City Mall в Стара Загора.
Проблемите на Carrefour започнаха след оттеглянето на френската верига от съдружието в гръцката компания Marinopoulos, която управлява магазините в България чрез франчайз.
От няколко години веригата има проблем с плащанията към доставчици. Някои от тях решиха да стартират дела за несъстоятелност заради натрупани дългове.
Обектът на веригата в Стара Загора беше открит преди около 3 години, когато българското дружество - КМБ България, вече беше само гръцка собственост и вече изпитваше известни затруднения заради кризата, свитото потребление и засилената конкуренция в сегмента на веригите хипермаркети.