Най-голямата компания за производство на цимент в света LafargeHolcim заяви в четвъртък, че оперативната ѝ печалба за първото тримесечие отчита по-голям от очакванията спад заради по-слабо търсене в Нигерия, Бразилия и Индия, съобщава MarketWatch.
Базираната в Йона, Швейцария, компания каза, че коригираната оперативна печалба преди лихвите, данъците, обезценяванията и амортизацията за трите месеца до 31 март се е понижила с 21% до 824 млн. швейц. франка (848 млн. долара) от 1,05 млрд. франка преди година. Данните се оказват по-ниски от очакванията за 927 млн. франка на анализаторите в проучване на FactSet.
Продажбите също отчитат понижение от 5% до 6,06 млрд. франка от 6,41 млрд. франка на годишна база, което също е под прогнозите за 6,2 млрд. франка.
Въпреки това LafargeHolcim все още е напът да постигне целевата си печалба за 2016 г. Очаква се коригираната ѝ оперативна печалба преди данъците, обезценяването и амортизацията да расте поне с между 7% и 9%.
Резултатите са третият пакет от данни, публикувани след приключването на мегасливането на швейцарската Holcim с френската Lafarge през миналата година.
Акциите на компанията са поевтинели с 38% от 14 юли насам, когато новата компания започна да се търгува на борсата в Цюрих, коментира Bloomberg. Забавяния при продажбата на активи и напусканетo на високопоставени мениджъри се отразяват зле на доверието на инвеститорите в момент, в който конкуренти като HeidelbergCement печелят от засилващото се търсене от Северна Америка и Европа. Изпълнителният директор Ерик Олсън ще се срещне по-късно през деня с инвеститорите на първата среща на акционерите след сливането.
Пазарната ситуация остава „предизвикателна“ в Европа, където печалбата е повлияна от по-слабото търсене в Русия и Азербайджан, каза още LafargeHolcim. Макар че търсенето от Великобритания се забавя, това във Франция и Швейцария показва признаци на подобрение. Търсенето в Бразилия остава под натиск заради икономическата рецесия, а цените в Нигерия спадат. В САЩ активността е подкрепена от новото строителство и разходите за инфраструктура.