IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Автомобилните компании натежаха над европейските индекси

Корпоративни новини и разкрития на властите в САЩ и Германия влияеха силно на настроенията на пазарите

19:27 | 22.04.16 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Индексите на водещите борси в Европа финишираха на червена територия в петък, след като сериозните сривове в курсовете на компаниите от автомобилния сектор се отразиха негативно на търговията, предава CNBC.

Лондонският индекс FTSE 100 се смъкна с 1,2% до 6310,44 пункта, като негативно влияние оказаха добивните компании. В Германия DAX 30 се понижи 0,60% до 10 373,49 пункта. Френският бенчмарк САС 40 днес е надолу с 0,29% до 4 569,66 пункта. Водещият испански индекс IBEX 35 отчете ръст от 0,39% до 9 232,80 пункта. Широкият индекс Stoxx 600 се понижи с 0,4%.

„Рядко слаб край на седмицата за лондонските акции, като FTSE-100 бе напът да отчете най-слабата си сесия от месец. Спадовете са повсеместни, оставяйки недокоснати само няколко сектора, въпреки че някои спадове може да отдадем и на силата на паунда“, коментира Тони Крос, пазарен анализатор в Trustnet Direct.

Volkswagen преживя истинско влакче на ужасите, след като акциите се понижиха с 6%, преди да се успокоят. В петък изпадналият в криза концерн обяви сериозна загуба за 2015 г. Освен това най-големият европейски автомобилен производител свива годишния си дивидент с 97% до 0,17 евро на привилегирована акция, след като отчете оперативна загуба от 4,07 млрд. евро за миналата година. През 2014 г. компанията отчете печалба от 12,7 млрд. евро. Преди година бяха изплатени рекордни дивиденти в размер на 4,86 евро за привилегирована акция.

В крайна сметка акциите приключиха търговията със спад от 1,2 на сто. 

Книжата на Daimler поведоха губещите, като се сринаха с над 5%, след като производителят на автомобили обяви, че ще проведе вътрешно разследване в процеса на тестване на емисиите по искане на Министерството на правосъдието на САЩ. Акциите поевтиняха и на фона на по-ниската нетната печалба през първото тримесечие. Печалбата преди лихви и данъци (EBIT) от продължаваща дейност намаля до 2,68 млрд. евро от 2,93 млрд. евро преди година, съобщава базираната в Щутгарт компания. Средната оценка на деветимата анкетирани от агенцията анализатори бе за печалба от 2,6 млрд. долара. Книжата приключиха сесията със спад от 5,12% до 63,25 евро за лот. 

Междувременно скок отчетоха книжата на Volvo – с над 4,5 на сто. Това се случи на фона на обявените тримесечни резултати, които показаха по-малък от очакванията спад на печалбата за първото тримесечие. Същевременно концернът обяви, че очаква засилено търсене от Европа. Оперативната печалба на Volvo AB спадна с 3% на годишна база през първото тримесечие, след като по-слабият икономически растеж в САЩ накърни поръчките и доставките на камиони там. Печалбата преди лихви и данъци, към която не попадат и разходите за преструктуриране, намалява до 4,46 млрд. крони (548 млн. долара) от 4,6 млрд. крони преди година, съобщава базираната в Гьотеборг компания. Средната оценка на осемте анкетирани от агенцията анализатори бе за печалба от 3,92 млрд. долара.

В крайна сметка книжата приключиха сесията с ръст от 4,92 на сто до 99,15 крони за акция. 

Покрай Daimler и Volkswagen пострадаха и книжата на конкурентите BMW, Renault и Fiat – с до 3,3 на сто. Книжата на BMW се обезцениха с 1,54% до 82,65 евро за лот, а тези на Renault S.A. - с 1,49 до 86,98 евро за брой.

По-рано през деня германският министър на транспорта Александър Добринд обяви, че разследването на замърсяващите емисии на дизеловите модели в Германия извади на светло нередности при 16 марки автомобили, сред които пет германски марки, френската Renault и японските Suzuki и Nissan. Общо 56 измервания са били проведени на 53 модела. Отправна точка на разследването е било търсенето на незаконни механизми за изключване на отделянето на газове.

Германските автомобилопроизводители ще изтеглят доброволно в Европа 630 000 коли, потвърди Добринт. Причината е необходима промяна в системата за спиране на контрола на емисиите при определени температури. Използваните устройства са разрешени от регламентите на ЕС, допълни министърът. Но в комисията за разследванията имало съмнения дали тези устройства са действително необходими. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:06 | 03.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 0
ing5rov
преди 8 години
Европейската автоиндустрия ше яде дървото...Форда що не се види измеждузамърсителите бе...?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още