Британската верига за търговия на дребно Tesco отчете годишна печалба над оценките на анализаторите. Подобряващите се продажби са помогнали на лидера на пазара в кралството да преодолее загубите вследствие на ценовата война в индустрията, съобщава Bloomberg.
Коригираната оперативна печалба е нараснала с 1,1% до 944 млн. паунда, съобщи базираният в Честнът, Англия, търговец на дребно в свое изявление от сряда. Оценката на 17 анализатори, анкетирани от Bloomberg News, бе за печалба от 936 млн. паунда.
„Възвърнахме си конкурентоспособността във Великобритания със значително по-добра услуга, опростено предлагане, рекордни нива на наличност и по-ниски и по-стабилни цени“, казва главният изпълнителен директор Дейв Люис в изявлението. „Балансът ни е по-силен и постигаме добър напредък в повторното изграждане на доверие към Tesco и инвестициите ни“.
Година след като разкри най-голямата годишна загуба в 97-годишната история на Tesco, Люис връща най-голямата британска верига за търговия на дребно обратно към равновесието. Той постигна това, намалявайки цените, отказвайки се от помощни подразделения като здравния бизнес NutriCentre и коригирайки връзките си с най-голямата си мрежа от доставчици. И все пак, компанията все още не може да преодолее кредитния си рейтинг „junk”.
Продажбите от британските магазини, отворени от над година, са се увеличили с 0,9% през четвъртото тримесечие, каза още компанията.
Tesco заяви, че допълнителните инвестиции в предлагането към потребителите ще ограничат растежа на печалбата тази година, особено през първата половина.
Веригата магазини намали нетния си дълг до 5,1 млрд. паунда от 8,6 млрд. паунда в края на август. Люис изключи още големи продажби на части от бизнеса, с което да помогне на веригата да намали дълга си. През септември компанията се раздели с операциите си в Корея за сумата от 4 млрд. паунда.
И трите големи рейтингови агенции - Moody’s, Standard & Poor’s и Fitch, понижиха инвестиционната оценка на Tesco през миналата година, давайки му най-високия неинвестиционен рейтинг.