Кризата в стоманената индустрия във Великобритания се изостря от три зелени такси, които правителството налага с цел да подкрепи развитието на чистата енергия. Това коментира индустриалната асоциация EEF, цитирана от Bloomberg.
Изявлението на организацията е във връзка с последното решение на Tata Steel да затвори своя завод в Порт Талбът, Южен Уелс.
Според EEF трите такси, сред които са за задълженията за зелена енергия и цената на въглеродните емисии, увеличават енергийните разходи на производителите на стомана с 30 паунда на мегаватчас през тази година.
Електроенергията е един от най-големите разходи за стоманената индустрия. По данни на сектора през 2014 година седем стоманодобивни предприятия са използвали 3,2 млн. мегаватчаса електроенергия.
В опит да запази индустрията правителството на Дейвид Камерън започва да обмисля мерки, за да намали влиянието на зелените такси върху индустрията, посочва Bloomberg. В енергийното министерство се обмисля план, според който енергийно интензивната промишленост да бъде изключена от плащането на таксите.
Това ще означава 390 млн. паунда по-малко приходи в хазната.
По данни на Евростат британската индустрия плаща електроенергията по 0,13 евро на киловатчас, което е малко над средното за ЕС - 0,12 евро на киловатчас.
В Германия индустрията пък не страда от зелените ангажименти на правителството, защото получава компенсации, допълва още Bloomberg. Държавата покрива около 70% от зелените разходи на енергийно интензивното производство.
Европейските производители на стомана са изправени пред силната конкуренция на Китай. И покриването на зелените разходи във Великобритания едва ли ще помогне за това. Европейската комисия обаче вече съобщи, че ще ускори мерките срещу дъмпинговия внос на китайска стомана в общността.