Германският производител на потребителски стоки Henkel обяви в четвъртък ръст на печалбата си за четвъртото тримесечие, подпомогната от стабилно повишение във всички бизнес сегменти.
Производителят на перилни препарати Persil, козметиката за коса Schwarzkopf и лепилото Loctite отчита нетна печалба за периода октомври – декември на стойност 446 милиона евро, което е 50% ръст спрямо същото тримесечие на миналата година, съобщава MarketWatch.
Растежът се дължи на стабилни приходи от продажби и съответно печалби при козметичните продукти, стоките за бита и лепилата. През четвъртото тримесечие на 2014 г. Henkel отчете по-слаба печалба заради извънредните разходи за преструктуриране.
Приходите през последните три месеца на миналата година са на стойност 4,4 милиарда евро, като растат спрямо 4,1 милиарда евро през четвъртото тримесечие на 2014 г.
Въпреки трудната икономическа обстановка имахме силно финансово представяне, продължихме успешно да прилагаме стратегията си и положихме стабилна основа за бъдещето си“, казва Каспър Рорстед, главен изпълнителен директор. Откакто пое управлението през 2008 г. Рорстед подобри всички финансови показатели на компанията. През януари той обяви, че напуска Henkel по-късно тази година и ще оглави компанията за спортни стоки Adidas.
За 2015 г. фирмата отчита 19% ръст в нетната печалба – до 1,9 милиарда евро, като приходите възлизат на 18 млрд. евро. През 2016 г. Henkel очаква органичните продажби да нараснат между 2 и 4%.