IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

TUI инвестира в България в търсене на алтернативи на Турция и Северна Африка

Цените в България са сравними с тези в Тунис, отчитат от най-големия туроператор в света

16:55 | 09.02.16 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	TUI отчита 40% спад на резервациите за Турция това лято. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

TUI отчита 40% спад на резервациите за Турция това лято. Снимка: Ройтерс

Най-големият туроператор в света – базираната в Германия TUI Group, ще инвестира в България и Кабо Верде като алтернативни дестинации на Северна Африка и Турция, където има проблеми със сигурността, предаде Ройтерс.

Подробности около инвестициите не стават ясни, но от компанията отчитат също, че цените в България са сравними с тези в Тунис.

TUI отчита 40% спад на резервациите за Турция това лято заради опасения за сигурността.

Турция е особено популярна сред германските туристи, но търсенето рязко спадна след самоубийствения атентат в Истанбул през януари, който уби 10 германски граждани. Руските туристи пък имат забрана от Москва да летят до Турция след свалянето на руския военен самолет миналата година.

Впоследствие Турция предложи да субсидира самолетното гориво, за да стимулира туристическото търсене.

Главният изпълнителен директор на TUI Фриц Юсен разкрива, че около 14% от клиентите на компанията са пътували до Турция миналото лято, но сега се очаква туроператорът да изпрати само 1 млн. туристи там тази година спрямо малко под 2 млн., колкото са обикновено.

В допълнение вирусът зика в Южна Америка също е проблем за туристическия сектор, въпреки че Юсен споделя, че търсенето за Карибските дестинации е много силно и се очаква само малко намаление.

TUI вече отчете рязък спад на ваканциите в Тунис и Египет тази зима.

Туристите обаче се пренасочват към Испания, в частност към Канарските острови, и Гърция, и това кара TUI да потвърди прогнозата си за най-малко 10% ръст на печалбата при постоянна валутна основа.

„Канарските острови са доста разпродадени“, посочва Юсен, който вече е единствен изпълнителен директор, след като другият съизпълнителен директор Петер Лонг напусна поста си на общото събрание във вторник.

Хотелското подразделение Riu е успяло да повиши цените с 13% през първото тримесечие на текущата финансова година, главно благодарение на повишеното търсене за Канарските острови, поради което не се е наложило да прави отстъпки за резервации в последната минута.

Тъй като пакетна ваканция в петзвезден хотел в Тунис струва приблизително колкото същата в двузвезден хотел на Канарските острови, TUI търси нови дестинации. Юсен изтъква, че цените в България са сравними с тези в Тунис, а групата строи също хотели в Кабо Верде.

„Създаваме алтернативи, но в дългосрочен план вярваме, че търсенето ще се завърне“, казва Юсен, допълвайки, че очаква търсенето за Турция да се възстанови бързо.

TUI отчете загуба преди лихви, данъци и амортизация (EBITA) от 101,7 млн. евро за първото тримесечие спрямо загуба от 104,8 млн. евро година по-рано. Трябва да се отбележи обаче, че туроператорите обикновено отчитат загуба през първото тримесечие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:59 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още