Британско-холандският производител на потребителски стоки Unilever заяви, че се изправя пред нова волатилна година, след като подобренията на редица продукти, като сладоледите Magnum и праховете за пране Omo, не успяха да му помогнат да мине очакванията на анализаторите за продажбите през 2015 г.
Производителят на сапуните Dove, чая Lipton и сладоледите Ben & Jerry и Magnum повишава приходите си с 10 на сто до 53,3 млрд. евро. Положителните валутни ефекти са допринесли за ръста с 5,9 на сто.
Изчистените от придобивания, валутни колебания и други еднократни ефекти приходи са се повишили с 4,1 на сто. Обемът реализирана продукция се е увеличил с 2,1 на сто на годишна база, докато продажните цени са нараснали с 1,9 на сто.
Така изминалата година се оказва по-добра за компанията от 2014 г., когато тя бе ударена от забавянето на развиващите се пазари, като Китай.
Но компанията предупреди инвеститорите си да не очакват гладък напредък.
„Ние сме се подготвяме за по-строги пазарни условия и висока волатилност през 2016 г., тъй като световните събития през последните седмици подчертават такъв тренд", каза във вторник главният изпълнителен директор Пол Полман, цитиран от Bloomberg.
Глобалната несигурност никога не е била по-висока, каза той, очевидно имайки предвид волатилните фондови пазари, ниските цени на суровините, нестабилността на валутите и по-бавния икономически растеж в Китай.
Основните приходи от продажбите са нараснали с 4,1%, побеждавайки средните прогнози на анализатори за повишение от 3,9%, каза още Полман. По думите му приходите са се повишили с до 4,9% през четвъртото тримесечие. Основната оперативна печалба е нараснала с 12% до 7,9 милиарда евро.
Според главния финансов директор Греми Питкетли Unilever отчита по-добри резултати в развиващите се пазари през 2015 г., където нараства с 7,1%.
Книжата на Unilever, които поскъпнаха с 6% за последните 12 месеца, отчитат ръст от 1,7% в Лондон до 2,893 лири.
Компанията, голяма част от чиито продажби се реализират на развиващите се пазари, наскоро продаде голяма част от хранителните си брандове в Северна Америка и купи няколко бързорастящи брандове за грижа за кожата, за да разшири портфолиото си.