Новото правителство на Португалия е решило днес да отмени приватизацията на редица компании, като започне от обществения транспорт, съобщава АП.
Кабинетът е решил да отмени концесиите на обществения транспорт в Лисабон и Порто, които бяха приети от предишното дясно правителство прие като част от политиката на строги бюджетни икономии и увеличаване на приходите в хазната предвид изпълнената спасителна програма.
Решението е взето на политическо ниво, но трябва бъде формализирано от управителните съвети на компаниите, управляващи метрото и автобусите в двата основи португалски града, коментира португалският министър на околната среда Жоау Фернандеш след заседание на правителството.
Предходното правителство реши през септември миналата година да даде обществения транспорт в Лисабон на испанската група Avanza, филиал на мексиканската ADO. Експлоатацията на метрото в Порто беше предадена на испанската Аlsa, а автобусната мрежа пое френската Transdev.
Загубите на транспортните компании възлизат на общо над 4 млрд. евро, допълва още информационната агенция.
Португалският кабинет планира да спре приватизацията и на държавния авиопревозвач TAP. Наскоро Лисабон получи три оферти за авиокомпанията, като не пожела да разкрие потенциалните инвеститори.
Според източници на Ройтрес заинтересованите от ТАР са бизнесменът Дейвид Нийлман, основател на американска авиокомпания JetBlue и главен изпълнителен директор на бразилските авиолинии Azul, бразилско-колумбийският инвеститор Герман Ефромович, който контролира латиноамериканската Avianca чрез холдинга му Synergy, както и американският фонд Greybull Capital.
Според други слухове оферта за ТАР е подал и португалският инвеститор Мигел Паиш до Амарал чрез холдинговата му компания Quifel.
Лисабон не може да инжектира капитал в държавната авиокомпания, чиито дългове възлизат на над 1 млрд. евро, заради правилата на Европейския съюз за държавна помощ.
ТАP работи с флотилия от 77 самолета и изпълнява 2 500 полета седмично, много от тях до Бразилия, с която Португалия има исторически връзки. Португалското правителство не очакваше съществени приходи от продажбата на превозвача, но се надяваше, че инвеститорите поне ще успеят да се отърват от дълговете.
преди 8 години Това не е вярно.Продадоха луксозният хотелски комплекс "Астир Палас" край Атина за 400 милиона евро, предоставиха на концесия 14 регионални летища на германско-гръцки консорциум за срок от 40 години, сега бързат да финализират приватизационната процедура за пристанищата в Пирея и Солун и да продадат старото атинско летище Елиникон.И това е само началото. Истина е, че доста време гърците само приказваха и нищо не правеха но вече е по-различно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Щом Гърция отложи приватизация за 50 милиарда и нищо не се случва , мисля че е добре да не правят нищо прибързано . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години В статията са представени част от последиците при условия на сегашната сгрешена европейска парична система.За тези, които не са съгласни с този извод е полезно да знаят, че ако не се допускаше тази държавна грешка Португалия нямаше да има сегашни дългове. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Лисабон не може да инжектира капитал в държавната авиокомпания, чиито дългове възлизат на над 1 млрд. евро, заради правилата на Европейския съюз за държавна помощ., но не искат и да я приватизират. Явно ще очакваме сценарий Балкан, Малев, Сабена и т.н. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Португалския "Ципрас" може да закопае ЕС и еврото, след като гръцкия не успя. Очевидно ЕС трябва да се подготви за нов спасителен план за Португалия, а в Испания ние се насочваме към същия сценарии по ирония на съдбата. Въпросът в момента е дали еврото ще оцелее предстоящия удар? отговор Сигнализирай за неуместен коментар