Близо една трета от получените жалби в Европейския потребителски център (ЕПЦ) от началото на годината до 18 декември, са свързани с оплаквания за анулирани или закъснели полети и загубен или повреден багаж. Друга една трета пък са за проблеми при онлайн пазаруване, разкри директорът на Европейския потребителски център в България Игнат Арсенов.
По думите му в посочения период са получени 990 жалби и запитвания, което е с 10% повече спрямо миналата година. За проблеми с въздушния транспорт са постъпили 194 жалби и запитвания, а тези за повредени или загубени куфари са общо 55, като година по-рано те са били малко повече - 76.
Според статистиката 41 на сто от жалбите, свързани с въздушен превоз, завършват със споразумение с авиокомпаниите, а при 40% не се постига. 9% се препращат към друг орган.
Според Игнат Арсенов авиокомпаниите по целия свят трудно се съгласяват да изплащат обезщетения. По думите му мрежата от 30 европейски потребителски центрове в Европейския съюз, Исландия и Норвегия наскоро е публикувала доклад с правата на пътниците във въздушния транспорт. Съгласно него през 2014 г. оплакванията, свързани с въздушния превоз, продадени до всички европейски потребителски центрове, са били 6852. 777 от тях са жалбите по повод загубен или повреден багаж. Още 5500 пътници са се интересували какви са правата им заради неудобството, което са изпитали при полет.
За първата половина на тази година оплакванията за проблеми при пътуване със самолет са подали 3450 души. Близо една трета от тях (396 души) са имали проблеми с багажа си.
Най-честите оплаквания през 2014 г. са били от хора, живеещи в Италия, Белгия, Полша, Испания и Франция. България се нарежда чак на 15-о място в списъка от 30 държави.
През първите шест месеца на тази година най-голям брой жалби са дошли от потребителите, които живеят в Австрия, Италия, Полша, Франция, Великобритания и Белгия. България остава чак на 17-а позиция.
(БТА)