Нискотарифният превозвач Ryanair Holdings Plc отчете ръст на печалбата от 41% през второто фискално тримесечие след рекорден брой летни резервации. Компанията добави, че годишната ѝ печалба ще бъде близо до горната граница на прогнозирания диапазон, съобщава Bloomberg.
Печалбата след облагане с данъци е скочила до 843 млн. евро през трите месеца до края на септември от 598 млн. евро за същия период на миналата година, заяви базираната в Дъблин Ryanair в понеделник. Прогнозите на анализаторите бяха за печалба в размер на 837 млн. евро, като това е средната оценка на шест икономисти, анкетирани от Bloomberg.
Броят на пътниците е скочил до 58 млн. души през първото полугодие, като най-голямата нискотарифна компания в Европа заяви, че годишният брой вероятно ще достигне 105 млн. души, или с 1 млн. над прогнозите от септември. Това би трябвало да увеличи печалбата до горната граница на диапазона от 1,175 млрд. евро до 1,225 млрд. евро въпреки по-сериозната конкуренция заради добавения капацитет на конкурентите, казват от Ryanair.
“Ценовото ни предимство пред всички останали остава в сила“, заяви главният финансов директор Нийл Сорахан в интервю. „Това ни дава увереност, че през зимата ще продължим да постигаме добри резултати“.
Ryanair се опитва да усъвършенства нискотарифния си имидж, като подобрява сайта си, таргетира основни летища и предлага набор от допълнителни платени екстри, за да привлече повече бизнес пътници и семейства.
Стратегията, наречена „Винаги все по-добре“ (Always Getting Better), както и силният британски паунд и повечето пътувания вследствие на влажното време в Обединеното кралство, са помогнали за запълването на местата до над 90% през първата половина на годината.
Ryanair изключва печалбата от продажбата на дела ѝ в Aer Lingus Group Plc от нетните си резултати. Easyjet, втората най-голяма европейска нискотарифна компания, ще представи годишните си резултати на 17 ноември.