Германската самолетна компания Lufthansa съобщи в четвъртък, че повишава прогнозата си за годишната печалба, след като силните резервации през летния сезон и ниските цени на горивата са увеличили нетната печалба с 41% през третото тримесечие, съобщава Wall Street Journal.
Нетната печалба възлиза на 794 млн. евро спрямо 561 млн. евро за същия период на миналата година, заяви най-големият германски превозвач. Коригираната печалба преди лихви и данъци, в която не влизат някои ефекти, е нараснала с 51% до 1,2 млрд. евро.
Продажбите на Lufthansa също са се увеличили с 5,7% до 8,9 млрд. евро.
Европейските превозвачи се възползваха от по-силен от очакванията летен сезон, който, заедно с продължителния срив на цените на горивата, е подобрил финансовите им резултати. Lufthansa, подобно на други утвърдени самолетни компании, преминава през преструктуриране, за да стане по-конкурентоспособна.
„Преструктурирането на групата на Lufthansa сега води и до добри резултати. Няма съмнение, че ниските цени на петрола ни помогнаха да постигнем това. Но по-добрата ни печалба не се дължи само на тях“, заяви главният изпълнителен директор на Lufthansa Карстен Спор.
Германският превозвач, с предишна коригирана прогноза за годината без отчетени разходи за стачки за над 1,5 млрд. евро, повиши целта си до между 1,75 млрд. долара и 1,95 млрд. долара.
И все пак ценовият натиск през четвъртото тримесечие ще бъде по-силен, коментира главният финансов директор Симоне Мене.
Според прогнозите на Lufthansa разходите на горивата за тази година ще бъдат с около 1,1 млрд. евро по-ниски от нивото им през миналата година, като тази сума е с 300 млн. евро повече в сравнение с предишната оценка. Разходите би трябвало да спаднат с още 600 млн. долара през следващата година, добави компанията.
Товарните превози остават слабо звено за компанията на фона на световния свръхкапацитет на пазара за въздушна спедиция. Lufthansa прилага мерки за преструктуриране, за да постигне краткосрочни спестявания от 40 млн. евро, заяви Мене. Коригираната печалба преди лихвите и данъците за товарния ѝ бизнес отбелязва загуба от 15 млн. евро.
Авиокомпанията продължава да се бори с профсъюзите по плановете за преструктуриране, докато в същото време се опитва да намали разходната база, за да бъде по-конкурентна и да прехвърли част от дейността си към нискобюджетното си подразделение Eurowings. Наскоро германският съд забрани на пилотите да стачкуват в Eurowings, въпреки че разликите в заплащането и пенсиите може все пак да доведат до спиране на работата.
Lufthansa сигнализира, че по-добрите ѝ резултати няма да спрат желанието ѝ за промяна. „Не можем да очакваме да летим твърде дълго с попътния вятър, предизвикан от ниските цени на петрола“, коментира Спор.