Най-голямата верига магазини във Франция Carrefour SA отчете нов ръст на приходите за третото тримесечие в резултат на растеж на вътрешния пазар и на ускоряването в Европа, съобщава Bloomberg.
Приходите са нараснали с 2,2% до 21,5 млрд. евро, заяви базираната в Болон-Биянкур компания в петък преди отварянето на пазарите. Това съответства на медианната оценка на 17 анализатори, анкетирани от Bloomberg. Продажбите във Франция също съвпадат с прогнозите с ръст от 2,3% до 10,3 млрд. евро.
Търговската верига отчита силно тримесечие в Европа, подкрепена от ръстовете в Испания, Италия, Белгия и Румъния. Carrefour успява да постигне известно възстановяване в региона, като модернизира магазините си и добавя точки за събиране към онлайн поръчките си, докато конкурентите му като Casino Guichard-Perrachon SA увеличават усилията си, за да спечелят клиенти.
Продажбите обаче отчитат спад в Азия на фона на слабото потребление в Китай, но ръстът в Латинска Америка за момента остава силен.
„Европа се превърна в двигател на растежа за Carrefour”, заяви главният финансов директор Пиер-Жан Сивиньон.
Carrefour е съгласна с консенсусната оценка на анализаторите за годишна оперативна печалба от 2,45 млрд. евро, допълни главният финансов директор. Диапазонът на консенсус бе от 2,51 млрд. евро до 2,53 млрд. евро през юли. Сивиньон заяви, че понижаването на оценката се дължи на валутите.
През юли собствениците на Carrefour и Пикадили обявиха, че се отказват от сливането на двете търговски вериги. Обединението щеше да създаде верига от повече от 75 магазина в България с общ оборот от 452 млн. лева и над 3 хил. служители. И двете дружества бавеха плащания към доставчици от месеци, като някои от случаите стигнаха и до съда.