Британската авикомпания Ryanair повиши прогнозата си за годишна печалба с 25%, след което цената на акциите на водещия нискотарифен превозвач в Европа скочи до най-високите си стойности за последните 10 месеца, съобщава Bloomberg. Подобно на EasyJet и Lufthansa, авиокомпанията отчете силни летни продажби.
Акциите на Ryanair поскъпнаха с 9,9% в Дъблин, след като компанията обяви очаквана печалба след данъците между 1,175 млрд. евро и 1,225 млрд евро за 12-те месеца до 31 март.
Печалбата през лятото е подкрепена от повишено търсене, довело до по-високи от очакванията цени на билетите, заяви главният финансов директор на Ryanair Нийл Сорахан, допълвайки, че продажбите са се повишили и заради най-влажния август в Обединеното кралство от век насам.
„Основната причина за днешната възходяща корекция са условията на търсене в цялата индустрия“, казва анализаторът на Barclays Оливър Слийт в коментар към инвеститорите, добавяйки, че „стратегическата трансформация“ в мрежата и продуктите на Ryanair осигурява допълнителна инерция и помага на ирландския превозвач да излезе пред конкурентите си.
Главният изпълнителен директор Майкъл О'Лиъри се опитва да направи компанията по-привлекателна за клиентите, като смекчи търговското представяне и предложи набор от платени екстри, за да примами повече бизнес пътници и семейства.
Базираният в столицата на Ирландия Дъблин авиопревозвач, който през юли обяви, че годишната печалба ще е между 940 млн. евро и 970 млн. евро, повиши и годишния си целеви трафик с 1% до 104 млн. пътници. Тарифите за третото тримесечие би трябвало да останат стабилни, допълни той, отказвайки се от предишната прогноза за спад в диапазона от 4% до 8%.
И все пак годишните резултати остават „силно зависими“ от продажбите през третото и четвъртото тримесечие, казва Сорахан, като допълнителният капацитет и по-ниските цени на петрола вероятно ще доведат до ценова война между авиокомпаниите в опит да привлекат повече клиенти.
EasyJet, втората най-голяма нискотарифна компания в Европа, също повиши прогнозата си за фискалната година до между 1,03 млрд. евро и 1,07 млрд. евро.
Главният изпълнителен директор на Lufthansa заяви на 4 септември, че авиокомпанията ще постигне спокойно коригираната си целева печалба преди данъците от повече от 1,5 млрд. евро през тази година заради „най-доброто лято изобщо“.