Печалбата на Deutsche Lufthansa AG за второто тримесечие се покачи рязко въпреки проблемите на авиокомпанията в отношенията ѝ със служителите и спора във връзка с компенсациите за семействата на пътниците от катастрофата на самолета на дъщерната Germanwings.
Германският превозвач отчете печалба от 529 млн. евро в сравнение със 173 млн. евро за същия период на предходната година. Приходите пък нараснаха с 9% до 8,4 млрд. евро.
За първото полугодие Lufthansa постигна печалба от 954 млн. евро спрямо загубата от 79 млн. евро година по-рано, предава The Wall Street Journal. Резултатът бе подпомогнат от раздялата с дела в JetBlue Airways Corp през първото тримесечие.
"Нашите резултати за първото полугодие са стабилни", каза главният финансов директор на компанията Симоне Мене, признавайки, че подобрението се дължи до голяма степен на еднократни ефекти.
Lufthansa се стреми да обнови своите операции и трудови договори, за да се противопостави на намаления брой превозвани пътници на къси разстояния и силната конкуренция от страна на авиокомпаниите от Близкия изток, които повишават своя пазарен дял в превозите на дълги разстояния. Преговорите със синдикатите са тежки и доведоха до стачки, макар че съюзът на пилотите в превозвача през миналата седмица отправи оферта за преговори.
По думите на Мене авиокомпанията приветства ангажимента на съюза на пилотите за допълнителни разговори, но все още оценява предложението.
Lufthansa потвърди прогнозата си за цялата година за най-малко 1,5 млрд. евро коригирана печалба преди лихви и данъци. Разходите на дружеството през тази година пък ще са около 100 млн. евро, съобщи Мене.
Германската авиокомпания заяви още, че нагласите за цялата година са по-положителни, отколкото са били само преди три месеца, когато превозвачът предупреди, че е малко вероятно да постигне своята цел. "Сега ние вярваме, че работната среда създава повече възможности за нас, отколкото рискове", посочиха от превозвача.
Представянето през първото полугодие се подобри поради по-ниските с 309 млн. евро разходи за гориво. Засилването на долара стимулира до известна степен продажбите, макар че ефектът бе разнопосочен, тъй като Lufthansa има повече разходи в американската валута, отколкото приходи.