Michelin & Cie – най-големият производител на гуми в Европа, оповести 8,9% ръст на печалбата през първото полугодие, предава Bloomberg. Покачването можеше да бъде дори по-високо, ако не бяха резките валутни изменения в периода януари-юни.
Оперативната печалба на компанията за първите шест месеца на годината нарасна до 1,26 млрд. евро, съобщи Michelin във вторник. Компанията потвърди прогнозата, че печалбата за цялата година, с изключение на валутните изменения, ще се повиши, дори и с "отрицателен нетен ефект" на сделките.
"Това не е достатъчно добро за инвеститорите", които "искат добър растеж на качеството", каза Жозе Асуменди, базиран в Лондон анализатор в JPMorgan Chase & Co. "Пазарът се съмнява дали Michelin ще бъде в състояние да постигне целите си в светлината на тяхната променена прогноза за цените на суровините".
Цените на гумите се колебаят от миналата година насам, като в момента са под 16-месечния връх, постигнат през юни. От Michelin посочиха, че гумите в шестмесечния период са били под натиск от развиващите се пазари, а ръстът на продажбите е бил по-силен при по-евтините марки, отколкото в премиум предложенията.
Книжата на Michelin отстъпиха с над 7%, като спадът е най-значителният в рамките на един ден от ноември 2011 г. насам. Пазарната капитализацията на дружеството е приблизително 16,60 млрд. евро.
Главният изпълнителен директор на компанията Жан-Доминик Сенар заяви пред журналисти, че Michelin е коригирала прогнозата си за продажбите на гуми и сега очаква доставките да растат по-бързо от средното за индустрията. Производителят също така е увеличил целта си за свободния паричен поток през 2015 г., заявявайки, че цифрата ще надхвърли очакваните по-рано 700 млн. евро.
Освен това Michelin се придържа към плановете си за възвръщаемост на вложения капитал от 11 на сто и капиталови разходи в размер на 1,80 млрд. евро.