Британската банка HSBC Holdings Plc вече няма да участва в изчисленията и да публикува индекса на мениджърите по продажбите (PMI) в световен мащаб, съобщава The Wall Street Journal.
По този начин кредиторът прекрати своето дългосрочно партньорство с доставчика на данни Markit Economics.
"За нас това е решение на световно равнище, не само за Китай", се посочва в изявление на управителя на комуникационното звено на HSBC Кристен Картър.
По-рано някои медии съобщиха, че HSBC планира прекратяване на спонсорирането само на китайския PMI. Други издания пък съобщиха, че промените ще засегнат Китай и развиващите се пазари.
"Можем да потвърдим, че HSBC прекратява финансирането за индекса PMI. Спонсорирането му бе 5-годишен успешен проект. Ако искате да продължите да получавате бюлетина на индекса PMI в бъдеще, моля свържете се директно с Markit", заявиха пред "Интерфакс" от звеното на британския кредитор в Русия.
Индексът на мениджърите по продажбите, изготвян от HSBC и Markit, се счита за важен показател за бизнес активността в преработващия сектор и сектора на услугите на Китай. Той се различава от официалните показатели, тъй като взема предвид по-широк кръг от компании. Анкетите на HSBC се концентрират върху по-малките частни предприятия.