„Газпром“ е изпратил на Турция исканите координати на сухопътното трасе на „Турски поток“. Това е съобщил енергийният министър на Турция Танер Йълдъз, цитиран от РИА Новости.
„Сега е необходимо да получим предварителните разрешения по технико-икономическата обосновка на проекта“, коментира Йълдъз пред агенция Sputnik. Очакванията му са Анкара да получи необходимата документация до края на седмицата.
Турският енергиен министър обаче подчертава, че преговорите са в ход само що се отнася до първата тръба на „Турски поток“, която трябва да захрани Турция с природен газ. Нейният капацитет е 16 млрд. куб. метра природен газ годишно.
Плановете на Русия са „Турски поток“ да замести „Южен поток“ и да бъде с капацитет от 63 млрд. куб. метра. По-голямата част от количествата суровина – 47 млрд. куб. метра, ще бъдат предназначени за европейските клиенти на „Газпром“.
Те ще могат да купят газа от хъб на турско-гръцката граница. Или поне това са изявленията на ръководителите на газовия гигант. Официално страните, участващи в „Южен поток“ още не са уведомени за прекратяване на проекта.
В момента коментарите са „Турски поток” да излезе на турския бряг край селото Каякей и да премине през територията на Турция до газов хъб на гръцката граница. Дължината на това трасе е около 1,1 хил. километра. Оттам тръбите трябва да поемат към Европа – през Македония, Сърбия, Унгария до Австрия.
В събота в Баку се проведе разговор между руския президент Владимир Путин и турския му колега Реджеп Таип Ердоган. Сред темите, които двамата държавни глави обсъдиха, беше „Турски поток“, развитието на ядрената енергетика в Турция и ситуацията в Украйна. Танер Йълдъз беше категоричен, че Путин и Ердоган са обсъдили реализацията само на първата тръба по проекта.
Преди време беше определена и морската част на новия газопровод – той повтаря 2/3 от трасето на „Южен поток“, но тръбите вече завиват към турския бряг.
Едва преди седмица за първи път беше представена и цената на изграждането на първата тръба на газопровода – към 3,3 млрд. евро.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
Зодиите, които остават спокойни в кризисни ситуации
преди 10 години Много ми е интересно да се съпостави технико-икономическата обосновка на проекта с тази за българския участък. отговор Сигнализирай за неуместен коментар