Германският железопътен концерн Deutsche Bahn проучва възможността за придобиване на китайски производител на влакове, съобщава Frankfurter Allgemeine Zeitung.
"След 3-5 години Азия, и най-вече Китай, може да играе важна роля в осигуряването на резервни части и влакове за Deutsche Bahn", каза членът на Управителния съвет на групата Хайке Ханагарт в интервю за германското издание.
Според информацията тази есен Deutsche Bahn ще отвори свой офис в Пекин.
"Целта е сътрудничеството с китайските производители на влакове CSR и CNR", отбеляза Ханагарт.
Според нея германският производител възнамерява да заложи на някоя от фирмите, които досега са доставяли влакове за DB. "Китайското правителство има силни интереси за увеличаване на износа на своята железопътна индустрия", добави тя.
В края на миналата година китайските държавни корпорации CSR Corp и China CNR – най-големите производители на вагони в свята, обявиха сливането си с цел по-ефективна конкурентоспособност спрямо конкурентите им от Канада, ЕС и Япония. Годишният оборот на всяка от държавните корпорации е около 16 млрд. долара.
През миналата година Deutsche Bahn бе обхваната от стачка, продължила 43 часа и завършила с отмяна на две трети от междуселищни влакове в Германия, което струваше на икономиката 100 млн. евро на ден.
Deutsche Bahn Group предоставя услуги за превоз на товари и пътници, както и логистични услуги в повече от 130 страни. В компанията работят повече от 300 хил. души, от които около 196 хил. в Германия.


Къде и как да изхвърлим разделно отпадъците си във Варна?
Между 50 и 500 лева: Колко харчим за коледна украса?
Общинските съветници, съдени с Коцев, искат преразглеждане на мерките им за неотклонение
До края на тази година трябва да бъде възложено техническо обследване на Аспаруховия мост
ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
БАН през 2025 г.: Овладей енергията на звездите и предскажи гнева на земята
Младите се лъжат, че контролират информацията. Залагат и губят всичко
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
Полицаи получиха "умни" очила за борба с нарушители
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
"Алфа Рисърч": ГЕРБ остават първа политическа с 21%, ИТН няма да влязат в НС
Наднорменото тегло е болест: Има възможности за лечение
В Одрин се оплакват от фалшиви 50 лв., използвани от български туристи
Терзиев: СОС да възложи на Световната банка анализ на "Топлофикация - София"
38-годишен затворник почина в линейката, разследват причините
преди 10 години Разбира се :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Инвестор знам, че ФЕД ви разглези с разни трлн. квадр и тн, но сумата която дружествата CSR и CNR правят като годишен оборот е в по-скромните млрд. :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар