Датската пивоварна Carlsberg A/S отчете загуба за първото тримесечие, притисната от повишената несигурност и нестабилността на руския пазар на бира, предава MarketWatch.
Четвъртият най-голям производител на бира в света oповести нетна загуба за трите месеца, приключващи на 31 март, в размер на 90 млн. датски крони (13,49 млн. долара) в сравнение със загубата от 67 млн. крони през същото тримесечие през 2014 г. Анализаторите очакваха през първото тримесечие нетна печалба от 11 млн. крони.
Carlsberg запази прогнозата си за растежа на оперативната печалба до висок едноцифрен процент за 2015 г. и отбеляза, че обемите на продадената бира са нараснали в Западна Европа и Азия.
Продажбите през първото тримесечие достигнаха 13,47 млрд. крони, или с 4,4% повече от 12,9 млрд. крони година по-рано. Изключвайки еднократните ефекти, оперативната печалба пък бе 661 млн. крони, спрямо 453 млн. крони през първото тримесечие на 2014 г.
Carlsberg, лидер по продажби в Русия, заяви, че руският пазар на бира се е свил с около 9% през тримесечието. Пивоварната посочи, че е успяла до голяма степен да смекчи спада на доставките на бира в Русия с покачване на цените. Въпреки това нетните приходи в Източна Европа са намалели с 30% в резултат на значителното отрицателно въздействие на валутните изменения.
Повече за представянето на Carlsberg разкрива Нейра Чехич от Bloomberg
Още видеа гледайте на сайта на ТВ Bulgaria ON AIR