Производителят на потребителски стоки Unilever заяви, че марките, които най-силно се съобразяват с желанието за устойчивост се представят и най-добре, съобщава Ройтерс. Това придаде допълнителна сила на неговия често повтарян аргумент, че социалната отговорност е добра за бизнеса.
От повечето от 400-те марки, които Unilever продава, най-устойчивите сред тях, като Dove, Lifebuoy, Ben & Jerry’s и Comfort, през последните три години отбелязват ръст на продажбите с темп, изразяван с едноцифрени или двуцифрени числа, заяви Unilever във вторник.
Компанията обикновено не представя данни за продажбите на отделните марки.
„Тези марки са отговорни за половината от растежа на компанията през 2014 г. и растат два пъти по-бързо в сравнение с останалата част от бизнеса“, заяви главният изпълнителен директор на Unilever Пол Полман. Потребителите все повече изискват „отговорни бизнеси и отговорни марки“.
Полман е известен в бизнес света с отдадеността си към социално отговорни каузи като борбата срещу изменението на климата и бедността, дори когато продажбите на Unilever отчитат спад в резултат на по-слабия бизнес на маргарин и сътресенията на нововъзникващите пазарни икономики.
Според Unilever “основните продажби“ като цяло са отбелязали ръст от 6,9% през 2012 г., 4,3% през 2013 г. и 2,9% през 2014 г. Постигнатите резултати са в момент, в който икономиките на Бразилия, Китай и други държави отчитат забавяне, а много европейски пазари са в застой.
По отношение на разходите Unilever заявява, че е спестил над 400 млн. евро чрез екологични мерки в заводите си, налагани от 2008 г. насам. Освен това миналата година компанията е спестила над 200 млн. евро чрез производството, логистиката и други сфери, свързани с нейния т. нар. „План за устойчив живот“.
Според Unilever компанията е на път да изпълни повечето си цели, поставени през 2010 г. в плана. Повече от 55% от земеделските суровини, например, се добиват по устойчив начин, като целта е през 2020 г. този процент да достигне 100%.