Европейският орган за безопасност на въздухоплаването обаче не изисква подобни рутинни психически и физически тестове. Те могат да бъдат поръчани, ако има основания за опасения, гласят указанията на агенцията.
Според Международната организация за гражданска авиация личните тестове за подбор на персонал показват дали даден пилот е подходящ за тази работа. ООН предлага задаването на няколко въпроса, за да се помогне на сертифицираните авиационни лекари да разкриват проблеми като депресия, тревожност, алкохолна или наркотична зависимост.
Първият помощник пилот на Germanwings Андреас Лубиц, за когото френските власти твърдят, че умишлено е заключил капитана си извън пилотската кабина преди да разбие самолета Airbus A320, се е присъединил към компанията само 18 месеца преди смъртта си.
Прокуратурата в Дюселдорф намери в дома му бележка, която предполага, че той не е бил в адекватно състояние за полет в деня на катастрофата. Твърди се, че той умишлено е укрил състоянието си.
Депресията, която може да произтича от прекалено изтощение, може да е доста разпространена сред високопродуктивните работници като пилотите, но все пак е лесна за откриване от квалифициран медицински персонал, твърдят някои медицински експерти.
Финансовите тревоги, с които се сблъскват младите пилоти, могат да добавят още повече стрес. Пилотите, които се обучават в Германия, плащат по около 70 хил. евро за двугодишното си обучение.
Програмата за обучение на Lufthansa включва “много тежък процес на скрининг”, като може би само 10% от кандидатите успяват да преминат през ключовите етапи, въпреки че те са за интелигентност и правоспособност, твърди Джон Кокс, бивш американски пилот.
САЩ също избягват обширните психологически тестове, които не се смятат за необходими, защото за разлика от превозвачите в Европа, тези в Америка са склонни да наемат граждански и военни пилоти, които имат хиляди летателни часове зад гърба си. Критиците казват, че така се игнорират психични проблеми, които се развиват с времето заради стреса или зависимостта от наркотици.
преди 9 години В Европа изискванията за психологичното здраве на пилотите е подобно като изискването за автобусните шофьори. В това обаче има известна логика, защото и автобусния може да полудее и да вкара автобуса в някоя пропаст. отговор Сигнализирай за неуместен коментар