Правителството на Великобритания обяви, че ще продаде своя дял от 40% в железопътния оператор под Ламанша Eurostar на англо-канадски консорциум за 757,1 млн. паунда, съобщава BBC.
Според сделката Patina Rail ще придобие целия дял на правителството във високоскоростната железница. Френските и белгийските държавни железници запазват своите дялове.
Министърът на финансите Джордж Озбърн заяви, че делът е „донесъл много повече, отколкото хората очакваха, че ще можем да вземем за него“.
„Това е много добра сделка – това означава, че ще намалим националния дълг, това означава, ще ще можем да инвестираме в нашата национална инфраструктура и дава страхотна стойност на британските данъкоплатци. Всичко това е част от нашия дългосрочен план да осигурим бъдещето на Великобритания“, добавя той.
Консорциумът е съставен от две компании: канадската Caisse de Depot et Placement du Quebec (CDPQ) и британската Hermes Infrastructure. Когато сделката приключи, те ще притежават съответно 30% и 10% от Eurostar.
Eurostar започна да работи през 1994 г. като плод на сътрудничеството между три компании: френските държавни железници SNCF, белгийската държавна SNCB и British Rail, впоследствие LCR.
От тогава с железницата са пътували над 150 млн. пътника и повече от 10 млн. само през 2013 г. Броят им се повишава всяка година през последните десет.
През септември 2010 г. компанията се превърна в самостоятелна, собственост на трима акционера: SNCF, SNCB и LCR.
преди 9 години И само да тв света.. Тунела е излязал към отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Пак се изнизваш леко по терлички :))) Англичаните не ги мисли толкоз, те си знаят интереса :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години ОбъркАл си се пич! Хаха!"Договорът (за концесията) е подписан на 29 март 2005 г. от тогавашния министър в Министерството на регионалното развитие и благоустройството Валентин Церовски и изпълнителните директори на Магистрала Тракия АД Коща Ферейра и Емил Коцев. При подписването на договора присъстват българският министър-председател Симеон Сакскобургготски и заместник-министърът на строителството и транспорта на Португалия Пауло Кампуш."Развалянето на далаверата е резултат от много фактори - съдебни процедури, инициирани от БСП още като опозиция, отрицатилно становище на ЕК, разни други фактори. Да, при тройната коалиция червените са надупени, Гагаузов се върти като свредел, но реално мота топката. Нищо не е спрял Бойко - то си беше спряло.Eurostar, Eurotunnel... Всичко започва заедно с едни пари, които дават държавите. После по познатата схема дейностите се разделят - печалбите ще отиват при частниците, а разходите и борчовете - за държавата! Хаха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Не тебе имах предвид под ***:) Ама щом си писал нейсе:) ще ти отговоря :) Та пак нещо не си разбрал добре :) Британците продават дела си в Eurostar, един от двата ЖП оператора, които оперират пътническите влакове по тунела:), не Eurotunnel, която е собственик на самия тунел, която е и оперстор на товарните и лекотоварните превози:) Та горната ти сметка става безсмислена малко. В Eurostar, освен влаковия състав, друга инвестиция не виждам..:) И като имаш впредвид, че 20г са събирали такси и получавали дивиденти.. , сделката си е супер изгодна.Що се отнася до БГ. точно Бат ти Бойко спря тая далавера на Съсела за концесиитв по магистралите:) Инфраструктурата тр си е държавна. Има далеч по удачни проекти, които държавата може да развие, и след това да продаде с добра печалба.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Хехе... Айде една *** да се обади, да не си капо! Та аз да питам - некой знае ли какво е инвестирала държавата Великобритания в този проект и как изглежда балансът "дал - зел"? Нещо ми се въртят едни 10-тина милиарда паунда стойност на проекта, та некаква част от тях требва да се пада на ОК срещу крупната сума от продажбата?Ад не, че не знам как държавата при новия (вече не чак толкова нов) световен ред кърми по този начин частници, но да си питам - нали требва да претакаме зелето.Помня, че по времето на великите лондонски икономисти в България, имаше големи борби нашата оскубана държавица да плати строежа на магистралата и после да я даде под аренда на едни капиталисти да й прибират парсата... тогава нещо се размина тази английска благина, ама гербаджиите пак започнаха да подгряват публиката за концесии ... Хехе...!Та ти, дето явно си голем фен държавата да инвестира и после да продова, как ги виждаш числата в случая? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Статията ясно казва, че пътниците се увеличават, тоест ще продължава да носи повече пари.Ако не беше националния дълг от +1 трилион паунда, здравно-осигурителна и пенсионни системи носещи загуби и бюджетен дефицит от 4.5%Не че ще започне да си връща дълга, ами да си Закърпи бюджета.За това лесно се перат пари там, да поддържат икономиката.Навремето пиратите са ставали лордове, ако носят Пари (Франсис Дрейк). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Сега ще те нападнат БГ *** :))) А иначе, да браво на британците. Държавата инвестира в проект, развива го, продава го когато е максилно оценен - и инерстира парите в друг/и проекти.. Дай боже и тука някой ден тека.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години При тези ниски лихви и скъпи активи, британците продават къде каквото имат. Браво. А за България дори на върха на борсовите индекси по света, все ни е евтино, затова държавните активи стават все по-евтини от мандат на мандат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар