Германският производител на потребителски стоки Henkel & Co KGaA оповести лек спад на печалбата за четвъртото тримесечие на 2014 г. със 7% след по-значителните от прогнозираното извънредни разходи, свързани с преструктурирането на компанията, предава MarketWatch.
Германският производствен гигант съобщи, че нетната му печалба за трите месеца до края на декември е спаднала до 298 млн. евро от 320 млн. евро за същия период на миналата година. Спадът е бил причинен от еднократните разходи и такси за преструктуриране.
Въпреки това коригираната оперативна печалба EBIT е нараснала с 3,1%. По този начин Henkel все пак постигна финансовите си цели за 2014 г.
Приходите от продажбите са нараснали със 7,1% до 4,1 млрд. евро, подпомогнати от силното представяне на всичките три основни бизнеса на групата. Въпреки отслабването на руската рубла продажбите на Henkel в Източна Европа са се увеличили с 4,5% преди корекцията спрямо валутните изменения. Отстранявайки валутните колебания, продажбите в региона за четвъртото тримесечие са нараснали с 3,9%.
"Развиващите се пазари отново бяха основният двигател на растежа за Henkel", заяви главният изпълнителен директор Каспер Рорстед.
За цялата година 2014 г. нетната печалба на групата е достигнала 1,62 млрд. евро спрямо 1,58 млрд. евро през 2013 г. Изключвайки валутните колебания, ръстът на продажбите 4,4% е достигнал 16,4 млрд. евро.