Carlsberg отчете нулево изменение на оперативната печалба за третото тримесечие спрямо година по-рано, след като все по-голямото търсене в Азия компенсира предизвикателствата пред Русия – най-големият пазар на датския пивовар.
Тримесечната оперативна печалба на компанията достигна 3,39 млрд. датски крони (569 млн. долара) от 3,392 млрд. крони преди година при 4-процентно увеличение на продажбите.
Въпреки че търсенето в Русия спадна с 15%, приходите в Азия нараснаха с 61%, благодарение на продажбите на по-висококачествена бира, предава CNBC.
"Групата успя да постигне самостоятелен растеж на печалбите и увеличаване на паричните потоци, независимо от пазарните предизвикателства в Източна Европа", заяви главният изпълнителен директор Йорген Бул Расмусен.
Независимо от това, според анализатори инвеститорите ще запазят вниманието си върху позициите на Carlsberg в Русия, където рублата поевтиня с близо 8% през изминалата седмица. Възможността за допълнително обтягане на отношенията между Москва и Запада във връзка със ситуацията в Източна Украйна допълнително притиска валутата и засяга растежа в Русия.
"Поглеждайки към валутите, очакваме приходите от Русия през следващата година да бъдат още по-слаби поради обезценяването на рублата", каза анализаторът в Alm. Brand Майкъл Фрийс Йоргенсен.
Сред марките на Carlsberg е и "Балтика" – най-популярната бира в Русия и в страните от бившия Съветски съюз.
Капитализацията на датската компания спада с повече от 16 на сто от началото на годината вследствие на ескалацията на конфликта между Русия и Украйна. По време на сесията на Копенхагенската борса в понеделник акциите поскъпват с 4,66%.