Логистичният сектор ще изостане в развитието си, ако Европейският съюз (ЕС) не приеме по-добри регулации. За това предупреждават от Алианса за европейска логистика, който организира конференция за сектора с участието на законодатели от транспортната комисия в Европейския парламент, съобщава онлайн изданието euractiv.com.
Представители на индустрията и евродепутати очертават основните предизвикателства пред сектора и препоръките към бъдещия еврокомисар по транспорта, който ще поеме този ресор до няколко седмици.
Според Франк Апел, главен изпълнителен директор на Deutsche Post DHL, Европейският съюз (ЕС) вече е изгубил конкурентоспособността си в енергетиката и технологичния сектор и не може да си позволи да изостава в транспортната индустрия.
„Намаляването на бюрокрацията е необходимо за осигуряването на непрекъснат поток от стоки“, допълва Александер Киршал, председател на борда на директорите на Алианса.
Един от примерите е свързан с електронната търговия – ЕС е установил правила и за продавачите, и за купувачите. Законодателството подобрява трансграничната търговия, но все още има и доста препятствия.
Организацията предлага опростяване на митническите процедури и създаване на специална електронна митническа система за сектора на електронната търговия.
„Намаляването на сложността на веригите за доставка ще редуцира продуктовите разходи и ще увеличи европейската конкурентоспособност“, посочва Киршал.
Бъдещето на сектора обаче не зависи само от законодателя. Еврокомисията насърчава компаниите да инвестират в иновации, за да повишат приходите си и да станат по-ефективни.
Един от членовете на Алианса например е въвел редовна жп товарна връзка между Китай и Европа. Комбинацията от жп и автотранспорт води до съкращаване на времето за доставката с до 21 дни в сравнение с морския транспорт, като намалява и вредните емисии, изхвърляни в атмосферата, с до 90% в сравнение с въздушния транспорт, допълва Киршал.