Най-големите авиокомпании в Европа все по-трудно печелят, пътувайки из континента. През миналата седмица Air France-KLM заяви, че ще прехвърли голяма част от своите европейски полети на Transavia – нискотарифна авикомпания, придобита от KLM преди 11 години. Прехвърлянето е част от основно преструктуриране, насочено към овладяването на загубите от кратките полети.
Същата стратегия е приета в Германия от Lufthansa, която през 2012 г. прехвърля европейските полети от Франкфурт и Мюнхен към своето нискотарифно подразделение Germanwings, пише BusinessWeek.
Отбягването на европейските маршрути от националните превозвачи се отразява на конкуренцията на континента, където авиокомпании като EasyJet, Ryanair и WizzAir доминират на пазара на кратките полети. Разходите за труд на тези превозвачи са значително по-ниски, отколкото тези на Lufthansa, Air France и British Airways, които също летят по маршрути.
Маршрутите за летене извън центровете на авиокомпаниите предлагат много малко приходи, твърди Сет Каплан от Airline Weekly. Това е една от причините американските авиокомпании почти да премахнат полетите, които не включват нито един от техните центрове.
В резултат от това три от европейските гиганти търсят нови начини да летят на континента, без да губят пари. В сегмента, включващ нискотарифните полети в Европа, има твърде много играчи, коментира Александър де Юниак, председател и главен изпълнителен директор на Air France-KLM. Целта на компанията е печалбата ѝ през тази година да достигне 2,5 млрд. евро, което е повече от миналогодишните 1,86 млрд. евро.
Тук се намесва Transavia. Нейната компания майка очаква, че базираната в Амстердам авиокомпания ще се разрасне и ще разполага със 100 самолета до 2017 г. В момента тя има 41 самолета и превозва повече от 20 млн. пътници годишно. Печалбата ѝ пък е близо 100 млн. евро. Част от пилотите на Air France вече са прехвърлени към Transavia.
Според стратегическия план на компанията до 2020 г. Air France ще свие товарното си подразделение от 14 на пет самолета и ще се фокусира върху пазари за пресни храни и животни – нишови пазари, позволяващи ѝ да лети изгодно.
International Airlines Group, която притежава British Airways също е притисната от икономиката на кратките полети, въпреки че притежава истинска нискобюджетна авиокомпания - базираната в Барселона Vueling, която лети до 131 града в Европа. Освен това IAG съкращава работни места в Iberia, за да подобри финансовата си възвращаемост.
Тези промени и тактиките за намаляване на разходите разгневяват служителите на европейските авиокомпаниии. Работници на Lufthansa проведоха три стачки през последните две седмици. Междувременно Air France се подготвя за едноседмична пилотска стачка, която вероятно ще започне на 15-и септември. Авиокомпанията призова клиентите си да сменят датите на своите пътувания.
преди 10 години мхм...Съгласен съм с теб(вярно съм съгласен), само че чудя що акциза на горивата е толкова висок. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Всъщност, причината е проста и тя е същата, поради която ЖП транспорта е на загуба - ЕС фаворизира автотранспорта, който дава хляб на много хора, отваря пазар за петролопродукти и помпа икономиката (производители, сервизи, бензиностанции, застрахователи, лизингови компании ...). Номера е, че за да се возиш на кола, трябва да си купиш такава, а за да се возиш на самолет или влак - не.Как го фаворизира ще кажете - ами чрез публични инвестиции в инфраструктура за автотранспорт. Милиарди се харчат ежегодно за строеж и поддръжка на магистрали. Ако със същата сума се строяха летища ако се оптимизира РВД в Европа, ще паднат драстично летищните такси и самолета ще стане конкурентен. Аналогично с ЖП. Ако със същите пари се изграждат железопътни линии и се купуват влакове, ЖПто ще е конкурентно и на печалба отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ох, ох, много бизнеси са така. В скъпата европа и сащ трудно се печели. Засега намират решения със изнасяне на производства в Китай, със прехвърляне към нискобюджетни компании.Генерално проблема е с много скъпите разходи и заплати в Европа. Как ще произвеждаш в ЕС и ще го продаваш по целия свят. Ще платиш хиляди евра заплати и осигуровки, а ще продаваш на хора с доход от 500 долараТози бърз растеж на доходи в ЕС е убийствен. И такава голяма разлика в доходите в ЕС, в Азия, в Африка, в Латинска Америка ? 50 - 100 пъти ? Невероятно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар