Нетната печалба на германския производител на потребителски стоки Henkel AG & Co. се покачва с 5,5% през второто тримесечие, благодарение на растежа и на развитите, и на развиващите се пазари, предава MarketWatch.
Нетната печалба нараства до 441 млн. евро при положителен финансов резултат в размер на 418 млн. евро, постигнат през второто тримесечие на 2013 г. Приходите от продажби намаляват до 4,14 млрд. евро от 4,29 млрд. евро година по-рано. Те се разминават минимално с очакванията на анализаторите за 4,2 млрд. евро.
Изгладената с еднократни ефекти оперативна печалба на производителя на перилните препарати Persil и козметиката с марка Schwarzkopf расте с 2,1 на сто до 674 млн. евро при 660 млн. евро през вторите три месеца на предходната година.
Приходите от продажби, след приспадане на ефектите от измененията на валутните курсове и придобиванията, се покачват с 3,3%. Всички бизнес поделения и региони допринасят за ръстовете въпреки увеличаващите се геополитически рискове, отбелязват от Henkel.
„Очакваме ескалацията на конфликта между Русия и Украйна, както и продължаващото политическо неравновесие в Близкия изток, да окажат негативно влияние върху пазарната среда“, заявява главният изпълнителен директор на Henkel Каспър Рорстед.
Въпреки това дружеството потвърждава прогнозата си за 2014 г. за ръст на органичните продажби от 3 до 5% и лек растеж на оперативния марж до 15,5 на сто.
Освен това германската компания посочва, че слабите валути на развиващите се пазари са понижили с 3,5% общите продажби през второто тримесечие.