Покачващите се приходи от здравно застраховане и животозастраховане подкрепиха печалбата на Allianz Group през второто тримесечие. Междинните финансови резултати изненадаха приятно анализаторите, отбелязва WBPOnline. Освен това от германския концерн посочват, че неблагоприятни валутни изменения основно при имотното и общото застраховане са повлияли на финансовото представяне през периода.
Печалбата на германския застрахователен концерн се покачва с 10,5% до 1,76 млрд. евро през второто тримесечие при 1,59 млрд. евро година по-рано. Експертите прогнозираха, че нетната печалба за периода ще бъде в размер на 1,55 млрд. евро.
Allianz Group увеличава оперативната си печалба със 17,1% до 2,77 млрд. евро от отчетените година по-рано 2,37 млрд. евро.
Нетната печалба нараства най-много в поделението за здравно застраховане и животозастраховане – с 54,2 на сто на годишна база, информира още WBPOnline.
Общите приходи се увеличават с 10% до 29,46 млрд. евро. Продажбите на общи и имотни застраховки се оказват малко по-високи през тримесечието. В подразделението за здравни застраховки и застраховки живот новите продажби продължават да растат, като законовите премии нарастват с повече от 20% през тримесечието.
Председателят на Борда на директорите на Allianz Group Михаел Дикман посочва, че пазарната среда продължава да бъде предизвикателна за клиентите и доставчиците на финансови услуги. Ръководството на най-голямата застрахователна компания потвърждава целта за оперативната си печалба през тази година, а именно – 10 млрд. евро.
По региони застрахователната фирма се представя добре във Великобритания и в Германия, като изпитва трудности на развиващите се пазари от ранга на Русия, Турция и Бразилия.
Както е известно, Allianz Group разполага с поделение за банкови, застрахователни и осигурителни услуги и в България. През първото полугодие "Алианц Банк България" увеличава нетната си печалба със близо 18% до 111,32 млн. лв. Активите на кредитната институция се покачват с малко над 16% до 2,18 млрд. лв.
Към края на май животозастрахователното дружество на групата „Алианц България Живот” притежава 20,2% пазарен дял в животозастраховането у нас, сочат последните данни на Комисията за финансов надзор. За първите пет месеца на годината премийният приход на дружеството нараства с 8,6% до близо 29,2 млн. лв.
На общозастрахователния пазар ЗАД „Алианц България“ притежава дял от 8,7%. Премийният приход от общо застраховане пък расте със 73,6% на годишна база до 51,9 млн. лв.