Втората по размер на приходите авиокомпания в Европа – Air France – KLM, е постигнала рязко увеличение на печалбата си през второто тримесечие на годината. Заедно с отчета превозвачът представи и нов план за увеличаване на пазарния си дял през периода 2015-2020 година, пише Ройтерс.
Стратегията предвижда да се извоюва обратно пазарен дял от нискотарифните авиопревозвачи. В нея се заявява, че Air France – KLM е готова дори да извършва придобивания, за да постигне целите си.
„Консолидацията в сектора на нискотарифните превози е факт и ние искаме да участваме в нея“, заявява изпълнителният директор на компанията Александър дьо Жунияк.
През второто тримесечие на годината Air France – KLM обяви печалба преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) в размер на 641 млн. евро, което е доста над постигнатите година по-рано 510 млн. долара.
Брутният оперативен марж се увеличава от 7,8 на 9,9 на сто, а продажбите нарастват с 1,7 на сто до 6,451 млрд. евро.
Към момента компанията изпълнява план за намаляване на разходите и дълговете си, който трябва да бъде завършен до няколко месеца. Новият план е наречен “Perform 2020” и ще бъде фокусиран върху запазване на пазарния дял в дългите полети и постигане на ръст при по-късите дестинации. Повече подробности по стратегията ще бъдат обявени през септември.
Днес акциите на Air France – KLM поскъпват с 6,4 на сто до 9,18 евро за акция.