Френската рекламна компания Publicis отчете слабо първо шестмесечие, след като нетната печалба намаля с 16,9% до 260 млн. евро, съобщава CNBC.
Представянето на компанията, чието сливане с американската Omnicom наскоро се провали, беше сериозно повлияно от валутните курсове. Отлагането и прекратяването на рекламни кампании, както и буксуващите икономики в Европа и в развиващия се свят също се отразиха негативно на приходите на компанията.
„Тези данни са разочароващи по нашите стандарти. Те не отразяват пълния ни потенциал“, заяви председателят и изпълнителен директор на компанията Морис Леви. Той добави, че Publicis е била изцяло концентрирана върху сливането с Omnicom и това е довело до отклоняване на фокуса от основната дейност на компанията.
Publicis и Omnicom срещнаха непреодолими препятствия пред осъществяването на сливането между двете, по техните думи, и така сделката беше отменена през май. Сливането щеше да създаде най-голямата рекламна агенция в света, но проблемите започнаха още през април, когато изпълнителният директор на Omnicom Джон Рен изрази съмнения, породени от данъчни усложнения.
„Връщаме вниманието си към стриктното управление на бизнеса, като ще направим всичко възможно да завършим годината по по-добър начин“, заяви Леви.
Компанията обяви, че е „изключително предпазлива“ относно перспективата за годишния растеж заради слабото възстановяване на европейските икономики и бавният растеж на развиващите се пазари, и посочи, че ще се фокусира върху контролирането на разходите. Все пак фирмата очаква по-добри резултати през второто шестмесечие.