Electrolux AB – вторият най-голям производител на електроуреди в света, отчете второ поредно увеличение на тримесечната си печалба на фона на засилването на търсенето в САЩ и Европа.
Печалбата на дружеството преди лихви, данъци и еднократни ефекти нарасна с 13 на сто до 1,17 млрд. шведски крони (171 млн. долара). Пазарните очаквания бяха за равнище от 1,11 млрд. крони, предава Bloomberg.
След представянето на финансовия отчет книжата на Electrolux на борсата в Стокхолм поскъпнаха с над 6 на сто, постигайки най-силния си еднодневен ръст от 25 април насам.
От компанията посочиха, че търсенето в Европа се възстановява. Силен тласък се наблюдава и в Северна Америка след годините на стагнация на продажбите.
"Подобрението в нашите европейски звена продължи и през второто тримесечие", заяви главният изпълнителен директор Кийт МакЛоуглин. "В същото време развитието в Северна Америка продължава да показва стабилен възход", допълни той.
Въпреки положителните данни да печалбата продажбите на Electrolux за второто тримесечие намаляха с 4,9% до 26,3 млрд. крони в сравнение с очакванията на пазара за 28,5 млрд. крони. Спадът се дължи основно на слабото търсене в Латинска Америка.
"Въпреки това ние оставаме уверени, че Латинска Америка ще продължи да расте в средносрочен и дългосрочен план", каза МакЛоуглин.
Същевременно шведският производител на печките AEG и хладилниците Frigidaire прогнозира, че търсенето в САЩ ще се увеличи с 4% през тази година, докато това в Европа се очаква да нарасне с около 3 на сто.