Британската банка Barclays възнамерява да прекрати касиерските услуги в своите клонове, като част от усилията си да върви в крак с все по-масовото използване на новите технологии, като ги въведе в традиционното банкиране, пише Financial Times.
6,5-те хил. касиери на банката ще бъдат назначени на нови позиции, ориентирани към консултиране на клиентите за управление на техните финанси, вместо да изпълняват трансакции и други прости операции, за които все повече хора използват дигитални устройства. Също така възнаграждението на тези служители ще бъде увеличено с 2,8%, което ще струва на банката общо 3 млн. британски лири.
Служителите в клоновете все още ще могат да изпълняват и основни трансакции, като плащания с чекове и плащания на сметки на потребители, които не желаят да използват дигитални устройства и секциите за самообслужване.
Това е поредният ход в банковия сектор, илюстриращ тенденцията на съкращаване на персонал и закриване на клонове от банките, която е последствие от автоматизирането на по-простите банкови операции. Клоновете вече все повече се използват за извършване на по-мащабни операции, като кандидатстване за ипотечни заеми и инвестиции, вместо за ежедневни плащания и трансфери. По-рано през годината Barclays обяви, че ще съкрати 19 хил. свои служители до 2016 г.
Финансовите институции, които са твърде изостанали от новите технологии, се опитват да се адаптират към новостите. Много банки, включително Barclays и Royal Bank of Scotland (RBS), обновяват своите клонове, заменяйки традиционните стъклени гишета с такива за самообслужване.
Съвместно проучване на Британската банкова асоциация (ББА) и компанията за професионални услуги EY сочи, че потребителите на Острова използват мобилно и интернет банкиране за трансакции на стойност близо 1 млрд. долара дневно.
Междувременно ББА предупреди, че още банкови клонове могат да бъдат затворени през следващите няколко години, в резултат от навлизането на технологиите, като отбеляза, че над 2 хил. клона са били обновени през последните 2 години.