Изпадналата във финансови затруднения италианска авиокомпания Alitalia ще съкрати още 2200 работни места. Това е едно от условията за влизане в концерна на арабския превозвач Etihad, поясни главният изпълнителен директор на Alitalia Габриеле Дел Торчио в понеделник в Рим, цитиран от DPA.
Etihad планира да инвестира 560 млн. евро в италианската авикомпания, но мажоритарния дял ще остане в европейски ръце заради участието на Air France, поясни още Дел Торчио.
„Не става дума за продажбата на Alitalia, а по-скоро за сливане с Etihad с цел укрепване на компанията. Според Дел Торчио споразумението трябва да бъде сключено в рамките на няколко седмици.
Арабската авиокомпания Etihad обяви преди няколко седмици плановете си да инвестира в изпитващата затруднения европейска авиокомпания. В писмо до италианците арабите изложиха точните условия за сделката. От няколко седмици обаче в медиите се появяваха спекулации, че съкращаването на част от общо 12 800 работни места в Alitalia е условие за влизането на Etihad.
Арабите искат да придобият малко под 50 на сто от акциите. В продължение на много години Alitalia лети на загуба и може да бъде спасена само от международен партньор. Предишният италиански премиер Енрико Лета обеща през февруари, че правителството ще помогне с каквото може при евентуална сделка.
Арабите са основен акционер и в Air Berlin. Etihad държи 29% от акциите на Air Berlin, 12% се държат от турската Esas-Holding. През май Etihad предостави на втората по големина авиокомпания в Германия нова парична инжекция, а с това и повече време за възстановяване. Независимо от новото финансиране Etihad няма да получи по-висок дял в Air Berlin. Вместо да придобие нови акции, Etihad дава заем срещу конвертируеми облигации в размер на 300 млн. евро.
През миналата година Air Berlin отчете загуба от 316 млн. евро. Финансовото положение е разклатено в продължение на години.
Арабската авиокомпания трябва да бъде внимателна в подхода си поради законови пречки. Фирми, които са базирани извън ЕС, не трябва да придобиват мажоритарен дял в европейска авиокомпания, в противен случай компанията ще загуби правото да лети. В допълнение, Европейската комисия обяви, че ще проучи влиянието на Etihad над германската компания. Etihad поддържа Air Berlin от началото на 2011 г. с парични инжекции от половин милиард евро и в „натура“ - като например нови самолетни седалки.