Най-голямата британска търговска верига Tesco отчете трето поредно тримесечие на спадащи продажби на фона на нарастващата конкуренция, съобщава ВВС. За трите месеца до 24 май продажбите в супермаркетите на компанията във Великобритания са се понижили с 3,7% (без продажбата на бензин).
Според бизнес редактора на ВВС Камал Ахмед Tesco е признала, че това е най-лошото й представяне от 20 години. Главният изпълнителен директор Филип Кларк пък заяви, че търговията ще остане трудна и през идните тримесечия.
Търговската верига среща ожесточената конкуренция на Острова на дискаунтъри като Aldi и Lidl, както и на компании с по-високо позиционирани продукти като Waitrose. Пазарният дял на Tesco в трите месеца до 25 май се е свил до 29% от 31% преди година, показват данни на Kantar Worldpanel.
Заедно с Asda, Morrisons and Sainsbury's Tesco отговори на заплахата от дискаунтърите чрез понижаване на цените на ключови стоки като хляб, мляко и яйца, като оборотът с тях за тримесечието е нараснал с 28%.
Компанията също така стартира програма за обновяване на магазини, която предвижда ремонтирането на 650 обекта през следващата година.
Международният бизнес на Tesco отчита 2,2% спад на продажбите (-1% в Европа и -3,2% в Азия), като не се включва бензинът. През април групата оповести 6% спад на годишната си търговска печалба до 3,3 млрд. паунда – втора година на спадаща печалба.