Британският гигант в търговията Tesco PLC публикува своя втори пореден спад в годишната печалба на фона продължаващите предизвикателства в сектора, предава The Wall Street Journal.
Коригираната печалба на търговеца на дребно за годината до 22 февруари спадна c близо 6 на сто до 3,31 млрд. паунда спрямо отчетените година по-рано 3,45 млрд. паунда.
Същевременно приходите на базираното в Чесхънт дружество останаха до голяма степен без промяна на ниво от 70,89 млрд. паунда.
"Нашите резултати отразяват предизвикателствата, пред които сме изправени в търговската среда, която се променя по-бързо от когато и да било", заяви главният изпълнителен директор Филип Кларк.
Изявлението му дойде на фона на спадащите пазарен дял и цени на акциите, които се намират на почти десетилетни дъна.
Трудните времена за Tesco отразяват по-широката промяна в хранителния сектор на Обединеното кралство, предизвикана от повишаването на отстъпките на вериги като Aldi Stores Ltd и Lidl UK GmbH. Те принуждават Tesco и други големи вериги супермаркети в страната да намаляват цените, за да запазят клиентите си.
Натискът върху британския търговец на дребно принуди компанията да заяви в сряда, че планира продажба на част от активите си в Европа на обща стойност от 734 млн. паунда.
Нетната печалба на Tesco за 2013 г. достигна 970 млн. паунда в сравнение с 28-те млн. паунда, отчетени в предходната година, когато бизнесът бе засегнат от редица обезценки.