Белгийската верига за търговия на дребно с хранителни продукти Delhaize Group се върна към печалбата през четвъртото тримесечие на 2013 г. Причината е извършено отписване на активи през същия период на 2012 г. Оперативната печалба обаче остава под натиск заради понижените цени и по-големите разходи, пише MarketWatch.
Нетната печалба на белгийската компания за последните три месеца на миналата година възлезе на 101 млн. евро. За същия период на 2012 г. Delhaize отчете загуба в размер на 169 млн. евро. Почти цялата сума – 168 млн. евро, бяха разноските, свързани с активите на веригата й супермаркети Maxi.
През четвъртото тримесечие приходите на базираната в Брюксел компания са останали почти без промяна спрямо същото на 2012 г. Те се покачват с минималните 0,1% до 5,34 млрд. евро. 3-процентният ръст в приходите от основна дейност пък се дължи на поскъпването на еврото спрямо долара.
Delhaize извършва дейност в САЩ основно под брандовете Food Lion, Hannaford и Sweetbay. За следващата година белгийската компания възнамерява да възприеме нова стратегия за развитие на супермаркетите Food Lion, както и да ускори растежа в продажбите във веригите магазини Hannaford.
В края на февруари Delhaize Group обяви на сайта си, че е подписала споразумение с AP Mart за продажбата на бизнеса си в България. У нас компанията притежава веригата „Пикадили“, след като през 2011 г. придоби срещу 932,5 млн. евро тогавашния й собственик Delta Maxi Group.
Стойността на споразумението с българското инвестиционно дружество AP Mart, собственост на Ангел Ангелов и Петър Дудоленски, не бе разкрита. Очаква се сделката да бъде финализирана през второто тримесечие на годината, като предстои да бъде одобрена от регулаторните органи. Предмет на споразумението е придобиването на 54 магазина от веригата в България. След приключване на сделката новият собственик ще обяви стратегията си за развитие на веригата.
В САЩ трендът в продажбите е останал стабилен, уточняват от белгийската компания. Пазарът в Белгия остава предизвикателен, а последващи понижения на цените и промоции ще се отразят негативно на рентабилността и то най-вече в първото тримесечие на 2014 г.
„В началото на годината запазваме положителна инерцията в САЩ, докато срещаме предизвикателства в Белгия и Сърбия“, сподели главният изпълнителен директор на Delhaize Group Франс Мюлер.