През вековете много държави са били наричани "болника на Европа". Обаче ако някоя страна заслужава това определение днес, то това е Италия, посочва в редакционна статия Washington Post, след като вчера италианският президент връчи мандат на младия напорист лидер на Демократическата партия Матео Ренци да състави ново правителство.
На континент, където множество икономики боледуват, Италия по уникален начин съчетава мащаб (трети по големина брутен вътрешен продукт (БВП) в 18-членната еврозона) с дисфункция (отрицателен растеж от 7 процента в последните пет години, 12,7 процента безработица, държавен дълг, който надвишава с 30 процента годишният БВП). Икономическите беди на Италия са свързани с дълбоки политически проблеми, коренящи се в дълга и заплетена история на корупция, бюрокрация и партизанщина, отбелязва вестникът.
След нещо като парламентарен преврат срещу досегашния министър-председател Енрико Лета, сега премиерския пост се готви да поеме 39-годишният кмет на Флоренция. Макар Лета също да е от Демократическата партия, Ренци се превърна в един от най-популярните политици в Италия напоследък, критикувайки го, че не е извършил сериозни структурни реформи. Той съвсем правилно заяви, че реформите трябва да са радикални. Ние обаче сме чували това и преди.
Ренци съвсем не е първият италиански политик, издигнал се до премиерския пост с обещания за бързи и всеобхватни реформи. Ако правителството най-накрая наистина успее да прокара структурни реформи, ефектът върху Италия, а и върху Европа, би бил исторически, и ще заслужава пълна подкрепа от останалите европейски страни и САЩ, заключава Washington Post.
Матео Ренци обяви амбициозен график за реформи в първите 100 дни от управлението си, след като вчера му бе възложено да сформира следващото коалиционно правителство на страната. Той се готви до седмица да положи клетва като най-младия премиер в историята на Италия, посочва Financial Times. Ловкият в прокарване на послания за промяна в "стил Берлускони" Ренци е най-популярният италиански политик от месеци, но - като отражение на мрачните настроения в страната - скромно малцинство италианци вярват, че той ще се справи с реформите, а близо две трети не одобряват това, че свали Лета, вместо да се бори на избори, както многократно е обещавал, допълва британският всекидневник.
Френският Mond акцентира върху проблемите, с които незабавно ще се сблъска Ренци. Първото препятствие пред него е съставянето на правителството. Ренци иска да работи със съюзниците от коалиционния кабинет на Лета, но отцепилите се от партията на Берлускони политици поставят условия. Техният водач Анджелино Алфано - вицепремиер и вътрешен министър в правителството на Лета - настоява Ренци да подпише писмено споразумение за ангажиментите си. Следващият непосредствен проблем е кой да управлява икономиката.
Настоящият икономически министър Фабрицио Сакомани, бивш генерален директор на централната банка, има нужната квалификация и се ползва с международно доверие, но левицата го обвинява, че е технократ в прекомерна степен.
Най-младият италиански премиер от Втората световна война насам, добил известност с излъчването си, внушаващо доверие, показа, че възнамерява да се залови решително за работа, обещавайки по една реформа на месец още от февруари, пише Independent. Амбициозният кмет на Флоренция обаче ще се нуждае от цялата си прословута енергия и политически умения, за да се справи с проблемите, създали на Италия репутация на инвалид сред големите западни икономики, подчертава британският вестник.
(БТА)


Илон Мъск е първият човек в историята, чието нетно богатство надхвърля 600 млрд. долара
19-годишен българин е загинал на фронта в Украйна
Сушата предизвиква срутвания на земята и отромни дупки в Турция
Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Украйна издирва Филип Киркоров, а той заяви: Всички знаят къде да ме намерят
Китай облекчава митата върху вноса на свинско месо от ЕС в окончателно решение
Европа отменя забраната за двигателите с вътрешно горене
Защо Chase на J.P. Morgan и дигиталните му съперници обожават Германия
„България Еър“ и Летище „Васил Левски“ – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Бъдещата кралица на Нидерландия впечатли със 146-годишна тиара и старинно колие
Ядрена тайна, заровена в хималайските ледници: Как ЦРУ загуби радиоактивно устройство в Индия