Британският нискотарифен превозвач Easyjet е превозил и през изминалото тримесечие повече пътници, което е довело до ръст на приходите. Приходите са скочили с почти 8 на сто до 897 млн. паунда, обяви втората по големина след Ryanair нискобюджетна авиокомпания в Европа.
Компанията отчита и увеличение на самолетните места с 4,1% до 16,1 млн. броя. Броят на превозените пътници е нараснал с 4,2% до 14,3 милиона, а затовареността на полетите се е увеличила с 0,1 процентни пункта до 88,7%.
Приходът от едно място е нараснал според очакванията с 3,4% на отчетна база до 55,71 английски лири за място или с 1,4% при постоянен валутен курс, въпреки силните сравнителни показатели от предходната година в следствие на пост олимпийската търговия във Великобритания и предизвикателната конкурентна среда.
Ръстът на приходите от едно място се дължи на внимателното управление на капацитета, в съчетание с услугата „фиксирано настаняване“ и управлението на такси и тарифи. По-високите приходи от място се обуславят и от по-дългата средна секторна дължина на полетите през това тримесечие.
Разходът за едно място (без горивото) е нараснал с 3% на отчетна база и с 1,2% на постоянна валутна база, което се дължи на очакваните повишения на таксите на регулирани летища и на нарастване на разходите за поддръжка, свързани с планираното нарастване на възрастта на флота и увеличаване на дела лизингови самолети.
С направените резервации за първата половина на годината, чиито нива са аналогични с миналогодишните, Easyjet очаква да отчете загубa преди облагане с данъци за първата половина на годината в диапазона между 70 и 90 млн. лири, спрямо 61 млн. лири загуба, отчетенa през първата половина на предходната година.
Миналогодишният Великден настъпи на 31-и март и реализира 25 млн. лири допълнителни приходи за първата половина на 2013 година. През тази финансова година обаче Великден ще бъде през април, поради което компанията няма да може да отчете приходите от този период в първото полугодие. По принцип зимните месеци обикновено са доста слаби за авиокомпаниите, които излизат на печалба през по-топлите пролетно-летни месеци.
Easyjet направи добър старт през годината. През това тримесечие постигнахме ръст в приходите от едно място в условията на предизвикателна конкурентна среда и трудно сравнение с предходната година. Демонстрирахме продължаващ фокус върху разходите, прогрес в изпълнението на нашите стратегически приоритети и структурно предимство на европейския пазар на къси разстояния пред традиционната и нискотарифната конкуренция", заяви изпълнителният директор на Easyjet Каролин Маккол.
Ryanair ще предостави данните си за изминалото тримесечие на 3-и февруари.