IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Lidl изхвърли Coca-Cola от рафтовете си в Германия

Ценовата война между германските дискаунтъри взема странни жертви

13:27 | 22.01.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Lidl изхвърли Coca-Cola от рафтовете си в Германия

Може би това, което сега се случва, е било очаквано. Непрекъснато бушуващата ценова битка, която водят германските дискаунтъри, променя предлагането от по-скъпите маркови продукти към по-евтини продукти, като например собствени марки. Безалкохолните напитки Coca-Cola, Fanta и Sprite ще бъдат заменени в магазините на Lidl с по-евтини марки, обяви вторият по големина дискаунтър на германския пазар. Сътрудничеството с американския концерн е прекратено, съобщава ежедневникът Die Welt. 

„Не успяхме да се споразумеем с Lidl за маркетинг концепцията", заяви говорител на Coca-Cola, потвърждавайки материала на вестника. Затова Lidl в момента вече не поръчва продукти на Coca-Cola. За обема на продажбите с магазина говорителят на американската компания не пожелава да даде конкретни данни. В Германия през 2012 г. Coca Cola отчита приходи в обем над 2 млрд. евро.

Lidl отказа да коментира материала. „Въпроси относно стратегията за продуктовата ни гама и стратегическите съображения, свързани с нашите доставчици като цяло няма да коментираме“, заяви говорител на компанията.

В някои от около 3300 магазина на Lidl вече не се предлагат напитки на Coca-Cola, пише Welt. В други се продават остатъчни количества. По отношение на тези напитки веригата ще премине към Pepsi или по-евтини марки като Freeway, пише вестникът, а като причина за решението се споменава ценовата борба между дискаунтърите.

Въпреки това обаче последната дума може все още да не е изречена. Експерт от бранша смята, че преговорите между Coca-Cola и Lidl продължават, въпреки настоящите несъответствия, и премахването на продуктите на производителя може да е само временно. С решението на Lidl да замени продуктите на Coca-Cola с по-евтините марки Pepsi и Freeway в своите около 3300 магазина веригата може просто да иска да принуди лидера да направи допълнителни ценови отстъпки. Защото отдавна бушуващата ценова война при търговията на хранителни продукти на дребно наскоро отново се засили.

Едва наскоро конкурентът на Lidl - Aldi Süd подхрани постоянната ценова война на пазара на храни. Веригата за търговия на дребно понижи цената на яйцата, разтворимото кафе и гранулирания чай. Само при яйцата намалението на цената е от 23%. Другите дискаунтъри реагираха веднага. Aldi Nord, Norma и Netto обявиха подобни отстъпки. А през миналата седмица Aldi и Norma понижиха цените на зърнените закуски, мюслите и киселото мляко.

Традиционно много търговци ориентират своите продукти във входния ценови диапазон около цените на лидера на пазара Aldi. Той наложи нови стандарти и по отношение на цените на Coca-Cola, която има в рафтовете си от едва малко повече от година.

Изкушението на конкурентите да се разграничат за сметка на пазарния лидер е огромно. Така те постоянно подбиват цените на гиганта, докато на Aldi не му писна и в началото на ноември компанията отново намали цената на напитката с десет цента.

Ако това е било замислено като „последната дума на силния“, която би трябвало да сплаши конкуренцията, планът не е успешен. Защото дори и след това намаленията в цените продължиха. Но пък сега Lidl отпада от конкуренцията. Засега. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:12 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още