Въпреки негативните валутни ефекти концернът за потребителски стоки Beiersdorf успява през 2013 г. да отчете стабилен ръст заради по-високите продажби на Nivea & Сие и силното търсене на лепила. Приходите от продажби нарастват с 1,7 на сто на годишна база до 6,14 млрд. евро, обяви листнатата на Dax компания. Ако се изключат валутните ефекти, увеличението е от 7,2%.
Потребителският бизнес с марки като Nivea, Eucerin или La Prairie увеличава органичните си приходи със 7% благодарение на покачващото се търсене в Европа и на възникващите пазари. За първи път от 2008 г. насам Beiersdorf успява да отчете положително развитие и в Западна Европа.
Подразделението за лепила TESA също се развива положително с с органичен ръст от 8,4%, особено благодарение на по-добрия бизнес с корпоративните клиенти.
Прогнозата за резултатите, според която Beiersdorf очаква марж на приходите от 13 на сто, е разумна, смята компанията. Резултата, както и прогнозата за текущата година, базираният в Хамбург концерн ще обяви на 4-и март.
"Растежът в двете бизнес сфери показва, че нашата компания е на прав път", каза главният изпълнителен директор Щефан Хайденрайх. Групата се преориентира от известно време, а днес стана ясно, че договорът на Хайденрайх, който е в Beiersdorf от 2012 г., е удължен от Надзорния съвет до края на 2019 г.
Анализаторите говорят за "очаквано силни продажби". Обещаният ръст от 6 до 7 процента дори е бил надминат. „Прогнозите за Tesa са донякъде ограничени. Тук силният растеж би могъл да е и малко измамен", казва пазарен участник.
Положително се оценява и петгодишното удължаване на договора на Хайденрайх. По този начин „компанията и инвеститорите ще разполагат с голяма доза сигурност и предсказуемост“.
В сряда акциите на Beiersdorf се повишиха до 75,50 евро за брой – най-високата стойност в корпоративната история.