Около производителя на Nutella Ferrero отдавна кръжат влиятелни инвестиционни банкери. Това не би трябвало да се промени в бъдеще. Италианската компания, която произвежда също и бонбоните TicTac, както и най-популярните шоколадови яйца с изненади , ще остане изцяло в ръцете на семейството Фереро.
Могъщи конкуренти като Mars и Nestle многократно се опитат да придобиват позиции в компанията, но според информирани източници Ferrero постоянно „реже“ хранителните концерни.
Дори перспективата за осребряване на огромните активи на компанията не може да убеди собственика Джовани Фереро да продава. Някои анализатори оценяват Ferrero на до 30 милиарда долара. Най-богатият човек в Италия пояснява в едно от редките си интервюта, че не планира нито IPO, нито продажба на по-голям конкурент. Компанията никога в историята си не е подкрепяла голямо придобиване и няма да започне такава политика и сега, потвърждава собственикът, цитиран от The Wall Street Journal.
„Започнахме като фамилна компания и искаме да останем такава“, заявява 49-годишният предприемач. „В никакъв случай не искаме подобно на много други да отчетем краткосрочни високи приходи. Ако направим IPO, ще сме под огромен натиск за по-кратък период от време да представим високи дивиденти и печалби", казва той.
Вместо това Ferrero иска да расте органично. Компанията планира в следващите десет години да нарасне двукратно спрямо днешните му размери. За тази цел Ferrero иска да се откъсне от европейския си вътрешен пазар и да навлезе по-силно в Азия и САЩ. Все още 80 на сто от продажбите се реализират в Европа.
С тази стратегия за растеж Ferrero хвърля ръкавицата на доминиращите в Азия и Съединените щати сладкарски гиганти като Марс и Hershey. „Всеки ден ние сме малко по-уверени, че можем да спечелим там", заяви Фереро. "И след като го направи,, за нас няма да има проблеми, свързани с нашата сравнително малка мощ в сравнение с конкурентите ни".
Ferreroреро е четвъртият по големина производител на шоколад в света и има пазарен дял от близо 8 на сто. За сравнение – третият по големина Nestlé си гарантира според пазарния изследовател Euromonitor около 12 процента от пазара по приходи.
Семейната компания, която през тази година вероятно да надмине границата от 8 милиарда евро като приходи, започна дейността си по време на Втората световна война. Дядото на Фереро Пиетро открива през 1942 г. малка сладкарница в тихия град Алба, в района на Торино. По време на войната за нея се оказва много трудно да се снабдява с какао. Затова Пиетро решава да използва ядки от местен доставчик. От тях сладкарят формира импровозирани шоколадови лакомства. И така от тази необходимост се ражда известният Nutella крем, който днес е незаменим за всяко италианско домакинство.
Днес внукът Джовани, който бяга от общественото внимание, ръководи един от малкото големи производители на потребителски стоки, все още 100% собственост на семейството. Основни конкуренти като Wrigley и Cadbury преминаха в ръцете на корпорации като Kraft и Mars. Nestlé също се отправи на шопинг и пое по-малки компании в развиващите се страни като Китай и Русия.
преди 8 години даде се вече и Барилла.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Така се прави, браво на Ferrero. Все по-малко фирми държат на качеството, ако не се лъжа и Barilla още не се е дала отговор Сигнализирай за неуместен коментар