IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Европейските компании търсят нови начини да привлекат купувачите

Продажбите на стоки втора употреба и бартерите на услуги стават все по-популярни в европейските страни

11:43 | 03.12.13 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Компаниите търсят нови начини да спечелят вниманието и доверието на потребителите. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Компаниите търсят нови начини да спечелят вниманието и доверието на потребителите. Снимка: архив Ройтерс

През юли, в стремежа си да стимулира приходите, френската фирма Intermarche започна да предлага на лизинг домакински уреди, струващи над 349 евро. Компанията планира да разшири броя на предлаганите по този начин стоки, като ще включи в списъка мебели и текстил.

„Младите хора днес искат да използват най-новите джаджи, но не винаги искат да ги купуват“, твърди Давид Леклер, ръководител на хипермаркетите на Intermarche.

Други компании предлагат програми за рециклиране. IKEA позволява на клиентите си да продават употребявани мебели с нейната марка и то в собствения сайт на компанията, а в някои страни предлага ваучери за връщане на стари мебели, които след това биват препродавани.

Френската компания Decathlon, която продава на дребно спортни стоки, два пъти годишно организира разпродажби от името на своите клиенти, които предлагат вече използвани стоки. Клиентите, които продават свои стари неща, получават ваучери, които могат да използват, за да купят нови стоки.

От февруари тази година H&M раздава ваучери или отстъпки на потребителите, които дават свои дрехи втора употреба, независимо от марката. Компанията от своя страна ги продава на швейцарска компания за рециклиране на облекло и обувки.

„Фирмите не искат да бъдат като музикалната индустрия - да погледнат 10 години назад и да разберат, че са пропуснали влака“, коментира Рейчъл Ботсман, автор на книгата „ What's Mine Is Yours: the Rise of Collaborative Consumption."

Въпреки това голяма част от експериментите със споделяне на стоки все още са в зародиш. Mud Jeans все още не печели от услугите, които предлага. От юли насам Intermarche е дала на лизинг над 100 стоки, главно смартфони и перални машини.

Междувременно потребителите не са готови да се откажат от идеята да бъдат единствените собственици на нещо. Според проучването на Cetelem повече от 40% от европейците биха предпочели да наемат градинско или спортно оборудване. Само 10% заявяват, че са заинтересовани от дългосрочно наемане на дрехи и обувки.

Това обаче не вълнува Анук Гилис. Пет месеца след като е взела дънките на лизинг, тя не е сигурна, че би ги върнала.

„Харесвам ги, така че може да ги задържа“, посочва жената.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:44 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 0
Mavi Goz
преди 10 години
Скоро ще измислят и други "методи за споделяне" - например, снимка на клиента с любима и мечтана, но недостъпна за него стока срещу 1% от цената на същата. Все е нещо, вместо да виси на витрината и да я плюят мухите... хахаха! Като излъжат 100 човека, ето ти цяла продажба! хехе
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още