Анук Гилис често ходи с чифт органични памучни дънки, които е поръчала онлайн. Но всъщност не ги притежава. Вместо да купува панталоните, които на дребно струват около 100 евро, Гилис подписва 12-месечен договор за наем с техния дизайнер – малката холандска модна къща Mud Jeans, съобщава The Wall Street Journal. Условията, които предлага компанията, са 20 евро депозит и месечни вноски от по 5 евро.
След година Гилис може да реши да купи дънките, да ги върне или да ги смени с нов чифт.
„Идеята беше да направим висококачествени дънки, които да са достъпни за всички“, посочва Берт ван Сон, главен изпълнителен директор на Mud Jeans. Освен това фирмата обещава да рециклира използваните дънки или да ги продаде като стока втора употреба след приключването на договора с Гилис.
Случващото се показва как компаниите се опитват да възстановят връзката си с европейските потребители, използвайки инструменти като отдаването под наем или дори бартер на продукти и услуги. Кризата в еврозоната и бавното възстановяване на икономиките водят до нови усилия от страна на фирмите. На компаниите се налага да търсят алтернативни начини да привлекат потребителите, тъй като последните са изправени пред проблеми като висока безработица водеща до внимателно контролиране на разходите.
„Компаниите, предлагащи стоки, все по-често използват методи за споделяне като начин за изграждане на бранда, а това евентуално би могло да се превърне в нов източник на приходи“, твърди Сара Боумфри, ръководител на потребителските проучвания в Euromonitor.
„В Европа има голямо търсене на всички тези неща“, коментира Паскал Хебел, ръководител на изследванията на потребителите във Френския институт за изследване и мониторинг на жизнения стандарт.
Споделянето или отдаването под наем на стоки и услуги не е нов бизнес модел, но той получи нов тласък, благодарение на финансовата криза през 2008 г., както и на широкото използване на новите технологии. В Европа потребителите все по-често купуват, мислейки за по-дългосрочни възможности да спестят пари. Всичко това се дължи на несигурността от високата безработица и правителствените мерки за строги икономии.
Според скорошно проучване на Observatorie Cetelem, 68% от анкетираните европейци заявяват, че през следващите години ще купуват неща втора употреба. 58 на сто твърдят, че сега го правят. 53% отбелязват, че биха правили бартер на стоки и услуги, а 31% вече правят.
Консултантската фирма Frost & Sullivan предполага, че броят на европейците, които споделят автомобили, ще се увеличи от 700 000 през 2011 г. до 15 млн. през 2020 г.
преди 10 години Скоро ще измислят и други "методи за споделяне" - например, снимка на клиента с любима и мечтана, но недостъпна за него стока срещу 1% от цената на същата. Все е нещо, вместо да виси на витрината и да я плюят мухите... хахаха! Като излъжат 100 човека, ето ти цяла продажба! хехе отговор Сигнализирай за неуместен коментар