Една от големите спорни точки по пътя към голямата коалиция в Германия очевидно е разрешена - CSU и SPD очевидно са се споразумели за въвеждането на такса за автомобили, но при три условия, предава държавният телевизионен канал ZDF, като се позовава на източници от преговорния екип.
Държавата ще изисква "адекватен принос от притежателите на нерегистрирани в Германия автомобили", се казва в текста на споразумението. Целта е все пак „собствениците на превозни средства в Германия да не са по-силно засегнати". Законът трябва да бъде приет през 2014 година. Тази формулировка е окончателна, твърди каналът.
Още преди това стана ясно, че съюзът и SPD са приели компромисния вариант на ръководения от канцлера Ангела Меркел CDU за въвеждането на пътни такси за автомобилите. Според ZDF за тази цел следва да бъдат обсъдени три условия: да няма допълнителна тежест за водачите в Германия, да съществува съвместимост с правото на ЕС и да има повече пари за разширяване на инфраструктурата. По информация на списание FOCUS в бъдеще в Германия ще се изисква винетка за всички шофьори. На германските собственици на автомобили обаче такава винетка ще бъде издавана при плащане на годишните данъци.
Още по време на телевизионния дебат с Пеер Щайнбрюк преди изборите Меркел бе изключила подобна възможност. „С мен няма да има никаква такса за автомобили“, заяви тя тогава. Очевидно това изказване вече не е валидно.
Според икономическия всекидневник Handelsblatt преговорните екипи са постигнали споразумение и по въпроса за национално валидна минимална работна заплата в размер на 8,5 евро на час. По данни на вестника тя може да бъде въведена от 1-и януари 2015 г. Компромисен вариант обаче предвижда, че за определен преходен период до 2017 г. са възможни и по-ниски заплати въз основа на някои колективни трудови договори, предава Ройтерс. Това е един от вариантите, които ще бъдат обсъдени в редиците на преговарящите страни. Въпреки това обаче все още няма твърдо споразумение по въпроса, пояснява агенцията.
Германия остава разделена по темата за въвеждането на подобен праг за минимална заплата. Редица икономисти, бизнес асоциации и консерваторите на канцлерката Ангела Меркел считат, че минималната заплата ще доведе до загуба на работни места и ще натовари малките компании с допълнителни разходи.
Социалдемократи от опозицията обаче поставиха като условие да се присъединят към коалиционното правителство на Ангела Меркел въвеждането на минимално заплащане в национален план от 8,50 евро на час (11,50 долара) и Меркел показа готовност да отстъпи пред исканията им.
"Единното минимално заплащане сериозно ще навреди на конкурентоспособността на нашата икономика", посочи Марио Охофен, президент на германската Асоциация на малките и средни предприятия.
"Разходите за труд в Германия вече са почти една трета по-големи от средното равнище за ЕС", допълни той. Тези опасения вече бяха изразени от германския независим съвет на икономическите съветници (т. нар. мъдреци - бел. ред.), които вече посочиха в доклад, че планът ще навреди на растежа.
Според Германската социалдемократическа партия (ГСДП) планът ще намали разликата в заплатите между Западна и Източна Германия, където на работниците по принцип им се плаща по-малко. Те твърдят също, че мярката ще намали зависимостта от социалните помощи.
Около 17% от германците печелят под 8,50 евро на час, но делът им нараства до 27% в бившия комунистически Изток, сочи проучване, оповестено през септември от Германския институт за икономически изследвания (DIW).
Изборите за Бундестаг в Германия се състояха на 22-и септември, но коалиционните преговори се проточиха дълго. Много от политиките бяха договорени още на ниво работни групи през изминалия месец, но все още има редица теми за изясняване.
Очаква се рано в сряда сутринта партиите да преодолеят различията си, макар че е неясно как тези проблеми, особено публичните разходи, да бъдат разрешени, отбелязва още Ройтерс.
Последният рунд на преговорите ще се състои в партийната централа на социалдемократите в Берлин – т.нар. дом на Вили Бранд. Зигмар Габриел ще има трудна задача да убеди партийните членове да подкрепят каквато и да е коалиция, ако в споразумението липсват обещаното увеличение на публичните разходи. Социалдемократите обещаха да се допитат до 474-те си хиляди партийни членове, преди да подпишат коалиционното споразумение с Меркел. Резултатите от това гласуване трябва да са ясни до 14-и декември и не е ясно дали ще бъде постигнато нужното обикновено мнозинство.
Междувременно според Frankurter Allgemeine Zeitung министерските места вече са разпределени между трите основни партии. Християндемократическият съюз ще разполага с петима министъра, включително и началника на кабинета на Меркел, който е с ранг на министър, за партньорската партия Християнсоциален съюз ще има три места, докато за социалдемократите остават шест поста.
преди 10 години Бг - пътна такса ---------- англ.- toll !!!!! тол такса ------ ТАКСА, пътна Такса !????? Няма връзка със статията но винаги ме е подразвало замърсяването на езика ни. Особено с безсмислици, като това словосъчетание. Имаме си вече думичката пътна такса! Думата такса си е достатъчна чуждица. Няма смисъл от дублаж :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Миии то тогава и в двата случая мирише на неравнопоставеност и дискриминация по еврпейски. Нищо, че на нас постоянно ни тръбят, че трябва да спазваме всички европейски принципи, щото Брюксел ще наказва. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ехеее, едно време при бай Тошо се казваше - "всички сме равни, но някой сме по-равни..."та в тоз` ред на мисли, много "равнопоставено" предложение ли, решение ли, не знам...А в БГ, това/чуждата регистрация/, е повод или за рекет или за "респект". Сполай на БГ "държавниците"..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Самите германски медии все още гадаят. Според ZDF става дума за тол такса, а инфото за винетките е на Фокус. Факт е обаче, че таксата ще важи само за нерегистрирани в Германия автомобили. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Пичове какво е това заглавие? В него говорите за тол такси, после става въпрос за винетки? И се оказва, че всички ще имат винетки, само че на регистрираните в германия се дава при плащане на данъците, а останалите си купуват. Заглавието е доста тенденциозно.---- По информация на списание FOCUS в бъдеще в Германия ще се изисква винетка за всички шофьори. На германските собственици на автомобили обаче такава винетка ще бъде издавана при плащане на годишните данъци. ----Останалото не е релевантно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години по привлекателно ми се струва да живея в пустиня отговор Сигнализирай за неуместен коментар