IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

ЕС увеличава значително бюджета за промоции на селскостопански продукти

Новата политика ще бъде инструмент за завладяване на пазари

11:50 | 24.11.13 г.
<p>
	С износ за над 110 млрд. евро хранителният сектор има потенциал да насърчи растежа и заетостта в ЕС. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

С износ за над 110 млрд. евро хранителният сектор има потенциал да насърчи растежа и заетостта в ЕС. Снимка: Ройтерс

Европейският съюз увеличава значително помощта, предназначена за промоции на селскостопанските и хранителните продукти, съобщи Европейската комисия. Тази помощ постепенно ще нарасне от 61 млн. евро в бюджета за 2013 г. на 200 млн. евро през 2020 г. Това предвижда проектът за реформа на политиката за популяризиране на европейските селскостопански и хранителни продукти, представен през седмицата от ЕК.

Новата политика в дългосрочен план има амбицията да се превърне в същински инструмент за завладяване на пазари. Под наслов „Насладете се, това е от Европа“ целта е да се помогне на производителите да навлязат на световния пазар. С промоциите ще се информират потребителите за качеството на европейските продукти.

„Потребителите все повече са загрижени за безопасността, качеството и методите на производство на храните.

Европейските селски стопани държат в ръцете си силен коз. Европейската селскостопанска и хранителна промишленост се радва на престиж заради качеството на своите продукти и зачитането на единствени по рода си норми в света. С износ за над 110 млрд. евро този сектор има потенциал да насърчи растежа и заетостта“, заяви Дачиан Чолош, европейския комисар по селското стопанство. Предложението ще бъде внесено за обсъждане в Европейския парламент и в Съвета.

Основните елементи на предложената реформа са:

значително увеличение на помощта за информационни и промоционални дейности;

въвеждане на европейска стратегия за популяризиране.

Европейското съфинансиране за програмите, насочени към трети страни, както и за многонационалните програми (на няколко страни членки) се увеличава от  50 на 60%.

Ще бъде разширен обхватът на продуктите, за които се отпуска помощ, например това ще е възможно и за макаронени изделия.

По данни на българското Министерство на земеделието и храните към момента България има промоционални програми за мляко и млечни продукти, пресни и преработени плодове и зеленчуци и винопроизводство. Промотирането е насочено към пазарите на страни в ЕС (Германия, Обединеното кралство, Италия, Испания, Полша и Румъния) и трети страни (Русия, Украйна, Китай, Австралия, ОАЕ, Бразилия, Норвегия, Швейцария и САЩ).

По принцип продуктите, които могат да бъдат обект на промоции, са пресните и преработени плодове и зеленчуци, лен, декоративни растения, зехтин и маслини, растителни масла, мляко и млечни продукти, меса и месни продукти, преработени продукти от зърнени култури и ориз, мед и пчелни продукти, продукти със защитени наименования за произход, защитени географски указания или храни с традиционно специфичен характер, качествени вина, произведени в определен район, трапезни вина с географско указание, спиртни напитки с географско указание или запазено традиционно означение, както и биологично произведени продукти.


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:29 | 11.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още